|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÜLÇİN ÇALIŞKAN (gulcincaliskan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ KARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sağlık hizmetleri ve hastanelerin gelişimi, hastane sistemi, hastanelerin amacı, fonksiyonları, sınıflandırılması vb. konularında bilgi sahibi olur. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlık ve sağlık hizmetleri ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-5 Alanında sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikler düzenler ve yönetir. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sağlık hizmetlerini özelliklerine göre sınıflandırır. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sağlık hizmeti sunan işletmelerin diğer işletmelerden ayıran özellikleri bilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Sağlık Bakanlığı, Üniversite ve Özel Hastanelerin Organizasyon yapılarını bilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-11 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sağlık ve Sağlık Hizmetleri,Sağlık Kurumları ve İşlevleri,Sağlık Kurumları Yönetimi,Hastane Organizasyonu,Hastane Organizasyon Yapısı,Sağlık Bakanlığı'na Bağlı Hastanelerin Organizasyon Yapısı,Üniversite Hastanelerinin Organizasyon Yapısı,Stratejik Yönetim Süreci,Sağlık Kurumlarında Strateji Seçenekleri ,Sağlık Kurumlarında İnsan Kaynakları Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Performans Ölçümü,Sağlık Kurumlarında Kullanım Yönetimi,Sağlık Kurumlarında Müşteri Tatmini | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, Sağlığın tanımı, hastalık kavramı | anlatma yöntemi |
2 | Sağlığı etkileyen etmenler | anlatma yöntemi |
3 | Hizmetin tanımı, özellikleri, sağlık hizmetlerinin özellikleri | anlatma yöntemi |
4 | Sağlık hizmetlerinin Sınıflandırılması | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
5 | Hastanelerin tanımı, tarihçesi ve özellikleri | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi |
6 | hastanelerin işlevleri ve hastanelerin sınıflandırılması | anlatma, tartışma, soru cevap yöntem |
7 | Hastanelerde Organizasyon yapısı | anlatma, tartışma, soru cevap yöntem |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sağlık kurumlarıyla ilgili temel kavramlar | anlatma yöntemi |
10 | Türk sağlık sistemi ve kurumları | anlatma yöntemi |
11 | Sağlık kurumları türleri ve işlevleri | anlatma, tartışma, soru cevap yöntem |
12 | Sağlık kurumlarında destek hizmetler yönetimi | anlatma, tartışma, soru cevap yöntem |
13 | Sağlık Kurumlarında tıbbi hizmetler, idari hizmetler | anlatma, tartışma, soru cevap yöntem |
14 | Sağlık kurumlarında tıbbi atık yönetimi | anlatma, tartışma, soru cevap yöntem |
15 | Sağlık işletmelerinde biyomedikal yönetim, dersin tekrarı ve değerlendirme | düzey geliştirme çalışması, soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Selma Söyük, Sağlık İşletmeleri Yönetimi, İstanbul Üniversitesi Yayınları,2010 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitapları ve yardımcı kitaplar, bilgisyar, projeksiyon, tahta ve kalemi,silgi vb. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 1 | 4 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |