Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramları tanımlayabilir. |
PÇ-7 Alanında öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak çözüm üretir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Halk ilişkilerin davranışsal boyutunu izah edebilir. |
PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Sağlık kurumlarında halkla ilişkiler ihtiyacını ortaya çıkaran nedenleri bilir. |
PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Sağlık kurumlarında halkla ilişkilerin görevleri, araçları, yöntem ve tekniklerini açıklayabilir. |
PÇ-12 Alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Halkla İlişkilerin Tanımı ve Tarihsel Gelişimi,Halkla İlişkilere Yakın Kavramlar,Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler İhtiyacını Ortaya Çıkaran Nedenler,Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar, İlkeler Hastanelerde Halkla İlişkiler Organizasyonu,Hastanelerde Halkla İlişkiler Yöneticisinin Sorumlulukları,Hastanelerde Halkla İlişkiler Uzmanının Faaliyetleri,Türkiye^de Kamu Hastanelerinde Halka İlişkiler Faaliyetinin Organizasyonu,Sağlık Kuruluşlarında Halkla İLişkiler Faaliyetleri, Tanıma, Tanıtma, İmaj Yaratma,Hastanelerde Halkla İlişkiler Departmanında Görev Yapabilecek Kişilerde Bulunması Gerekli Özellikler,Halkla İlişkilerde Reklamcılık,Halkla İlişkilerde Pazarlama,Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları,Halkla İlişkilerde Kullanılan Araç, Gereç ve Yöntemler
|
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Ders programının açıklanması-
Halkla İlişkilerin tanımı, tarihi, işlevi ve kültürü |
Anlatım, |
2 |
Örgütsel iletişim ve kurum kültürü |
Anlatım, |
3 |
Kültür kavramı, kültürün özellikleri, kültürün öğeleri |
Anlatım, soru-cevap |
4 |
Halkla İlişkilerde İzlenen Amaçlar, İlkeler |
Anlatım, |
5 |
Sağlık kurumlarında halkla ilişkilerde İmaj Yönetimi |
Anlatım, |
6 |
Sağlık kurumlarında kriz yönetimi, risk iletişim, sorun yönetimi |
Anlatım, tartışma |
7 |
Kamu hastanelerinde halkla ilişkiler |
Anlatım, soru-cevap |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Halkla ilişkilerde ilişki yönetimi |
Anlatım, |
10 |
Halkla ilişkilerde marka yönetimi |
Anlatım, tartışma |
11 |
Sağlık hizmetlerinde kurumsal sosyal sorumluluk |
Anlatım, |
12 |
Halkla İlişkilerde Sponsorluk |
Anlatım, |
13 |
Halkla İlişkilerde etkinlik yönetimi |
Anlatım, |
14 |
Halkla İlişkilerin Sosyal medya yönetimi |
Anlatım, soru-cevap |
15 |
Dersin genel tekrarı ve değerlendirme
Sağlık kurumlarında halkla ilişkilerde etik |
Anlatım, |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Seda Mengü, Halkla İlişkiler, İstanbul Üniversitesi Yayınları,2010 |
2 |
Tengilimoğlu D. (2000) Sağlık Kurumlarında Halkla İlişkileri, Nobel Akademik Yayın |
3 |
Canöz K. (2011) Sağlık Kuruluşlarında Halkla İlişkiler Uygulamaları, Palet Yayınları |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders kitapları ve yardımcı kitaplar, bilgisyar, projeksiyon, tahta ve kalemi,silgi vb.
|