|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TAYLAN VURGUN (taylanvurgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ZEYNEP SOYLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | sağlık kurumlarında staj | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında kamu ve özel sağlık kuruluşlarının Tıbbi kayıt, Arşiv, Tıbbi Sekreterlik, Rapor yazımı, vb.konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tıbbi sekreterin görev tanımlarını, çalışma koşullarını, kimlerle çalışacağını ve nasıl ilişki kuracağını bilir. |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-8 Alanında sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle yazılı ve sözlü olarak paylaşır. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Alanında uygulamanın gerektirdiği güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir |
PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-11 Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. PÇ-12 Alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili araç-gereçleri ve teknolojileri kullanır ve bakımını yaparak sürdürür, temel düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. PÇ-12 Alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Alanında sorunları tanımlar, analiz eder, kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir ve önerilerini başkaları ile paylaşır. |
PÇ-1 Alanındaki uygulamalar için gerekli olan bilgisayar programlarını, araçları ve bilişim teknolojilerini kullanır. PÇ-12 Alanında görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata uygun davranır ve mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir PÇ-14 Temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim bilgisine sahip olur. PÇ-18 Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Arşivcilik Bilgisi, Tanımlar, Arşiv İşlev ve Türleri , Dünyada ve Türkiye'de Arşiv ve Arşivcilik Tarihçesi ,Arşiv Komitesi, Arşiv Teşkilat ve Fonksiyonları,Tıbbi Arşiv Yöneticisinin ve Personelinin Görevleri,Arşivcilik İşlemleri, Sınıflama İşlemleri Ayıklama ve İmha İşlemleri,Koruma ve Restorasyon İşlemleri,Hasta Dosyaları Arşivinin Mimari Yapı ve Özellikleri, Arşiv Depoları, Arşiv Malzemesinin Korunması,Tıbbi Sekreterlerin Hak ve Sorumlulukları,Tıbbi Sekreterlerin Hasta, Hekim ve Hemşirelerle İlişkileri,Sekreterlik Hizmetlerinde Etik | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması, Öğrencilerin uygulama yapacağı kuruluşun belirlenmesi ve dağılımın yapılması | beceri geliştirme çalışması |
2 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | beceri geliştirme çalışması |
3 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | beceri geliştirme çalışması |
4 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
5 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | beceri geliştirme çalışması |
6 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | grup çalışması |
7 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
10 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | grup çalışması |
11 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | beceri geliştirme çalışması |
12 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
13 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
14 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
15 | Meslekleri ile ilgili süreçleri yerinde inceleme ve çalışma ortamında uygulamalar, iletişim ve çalışma disiplini hakkında oturumu, dersin tekrarı ve değerlendirme | planlı grup çalışma, beceri geliştirme çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
sağlık kuruluşu bölümleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 80 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 8 | 14 | 112 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |