|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | IŞINSU ALKAN (isinsu.alkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Vücut hücreleri, dokular arasındaki farklılıklar ve fonksiyonlarını kavratmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hücrenin genel özelliklerini, organeller ve hücre yüzey farklılaşmalarını tanımlayabilir |
PÇ-1 PÇ. 1. Doğumdan ölüme kadar, sağlıktan hastalığa değişen durumlarda, bakım verirken kazanmış olduğu bilgi, beceri ve tutumu profesyonel mesleki ölçütler doğrultusunda kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Vücudu oluşturan dokuların özelliklerini kavrayabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Doku alt tiplerinin histofizyolojik özelliklerinin tanımlayabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Vücudu oluşturan dokuların özelliklerini sınıflandırabilir |
PÇ-2 PÇ. 2. Bilimsel temellere dayalı olarak, sağlık sorunlarının çözümü ve mesleki gelişme için araştırma yapabilme ve yayınlayabilme. PÇ-4 PÇ. 4. Gelişen teknolojiyi hemşirelik bakımında kullanabilme. PÇ-7 PÇ. 7. Disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması yapabilme. PÇ-13 PÇ. 13. Birey/aile/toplumun sağlığını koruma, geliştirme ve sağlığını yeniden kazanmasına yardım etmede, eleştirel düşünme ve problem çözme becerisini kullanabilme. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders hücre, hücre bölünmesi, epitel doku, bağ doku, kıkırdak doku, kemik doku, kan doku, kas doku, sinir doku, deri ve eklerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Histolojiye giriş | Anlatma |
2 | Hücre | Anlatma |
3 | Hücre Bölünmesi ve Dokular | Anlatma |
4 | Epitel doku | Anlatma |
5 | Bağ doku | Anlatma |
6 | Bağ doku tipleri | Anlatma |
7 | Kıkırdak doku | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kemik doku | Anlatma |
10 | Kan dokusu | Anlatma |
11 | Kas Doku | Anlatma |
12 | Sinir doku | Anlatma |
13 | Deri | Anlatma |
14 | Deri ekleri | Anlatma |
15 | Genel tekrar | Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Genel Histoloji, Mukkaddes Eşrefoğlu, İstanbul Tıp Kİtapevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, tahta, kalem |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |