|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | HEMŞİRELİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MÜJDET GÜNGÖR (mujdetgungor@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İstatistiği tanıtmak ve istatistiğin temel kavram ve tekniklerini öğretilmesi amaçlanmıştır. İstatistiksel analizlerin yapılabilmesi ve yorum yapabilme gibi yetenekler kazandırılmaya çalışılır. Bu derste sağlık alanında istatistiksel analizlerin yapılabilmesi için gerekli yöntemlerin verilmesi amaçlanmıştır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İstatistiği ve istatistiğin sağlık alanındaki yerini ve önemini bilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İstatistiğin temel konularını açıklayabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Hipotezlerin belirlenmesini ve analizini yapabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Sosyal yaşamda olayları, bileşenlerini belirleyebilir, sorunları rakamlarla analiz edebilir, anlamlı ve yararlı bilgilere erişebilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Verilere dayalı karar alabilir. |
PÇ- |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İstatistiğe Giriş: Tanım, Tarihçe ve önemi. İstatistiğin Temel Kavramları. İstatistiğin konusu ve temel kavramları olarak birim, kitle ve değişken. Değişkenin tanımı ve türleri. Değişkenlerin ölçülmesi ve uygun ölçme düzeyinin belirlenmesi. Verilerin derlenmesi, grafik ve tablolarla gösterimi. Merkezi Eğilim Ölçüleri ve Dağılım Ölçüleri. Frekans dağılımlarında ortalama, ortanca, mod ve varyans. Anket yöntemi. Olasılık. Temel dağılımlar. Örnekleme. Z ve t istatistikleri. Güven aralıkları. Hipotez testleri. İlişki katsayıları. Ki-kare analizi. Varyans analizi. Regresyon analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İstatistiğe giriş. İstatistiğin kapsamı, tanımı ve önemi. Sağlık bilimler alanında istatistik. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
2 | İstatistik verilerin grafik ve tablolarla sunulması. Merkezi Eğilim Ölçüleri: Aritmetik ortalama, ortanca, mod | Tablo grafik oluşturma. Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
3 | İstatistik verilerin grafik ve tablolarla sunulması. Merkezi Eğilim Ölçüleri: Aritmetik ortalama, ortanca, mod | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
4 | Dağılım Ölçüleri: Değişim aralığı, standart sapma, varyans, standart hata Frekans dağılımlarında ortalama, ortanca, mod ve varyans | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
5 | Dağılım Ölçüleri: Değişim aralığı, standart sapma, varyans, standart hata Frekans dağılımlarında ortalama, ortanca, mod ve varyans | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
6 | Normal dağılım | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
7 | Hipotez testleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ki-kare analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
10 | Örnekleme: Kitle, örneklem ve örnekleme yöntemleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
11 | Sağlık istatistikleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
12 | Varyans analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
13 | İlişki katsayıları. Regresyon analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
14 | Korelasyon analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
15 | Regresyon ve Korelasyon analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Bilgisayar üzerinde uygulama. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sümbüloğlu K., Sümbüloğlu V (2016). Biyoistatistik, Hatiboğlu Yayınevi | |
2 | Özdemir, O (2006). Medikal İstatistik I | |
3 | Esin A., Ekni M., Gamgam H (1997).Sağlık Bilimlerinde İstatistik, Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 2 | 4 |
c) Performans Ödevi | 1 | 7 | 7 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |