|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAYRAM DEVİREN (bayram.deviren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüksek lisans tez dönemindeki öğrencilere; danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi için uygulanacak olan teorik çalışmalardır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tez konusu ile ilgili detaylı teorik ve pratik bilgi edinir. |
PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. PÇ-3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Tez çalışması sırasında ortaya çıkabilecek olası problemleri, danışmanı ile birlikte çözer. |
PÇ-2 Uzmanlık alanının yanında fizik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. PÇ-4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilir. PÇ-5 Özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Tez konusu hakkında gerekli uygulamaları yapabilir hale gelir. |
PÇ-2 Uzmanlık alanının yanında fizik alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilir; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. PÇ-3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tez konusu ile ilgili bilimsel çalışmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sunum |
2 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
3 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
4 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
5 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
6 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
7 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
10 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
11 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
12 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
13 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
14 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
15 | Eğitim ve öğretim konusunda rehberlik yapma | Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tez konusuyla ilgili bilimsel makale ve kitaplar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tez konusuyla ilgili bilimsel makale ve kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1-16 | 100 | |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 8 | 48 |
c) Performans Ödevi | 6 | 2 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |