|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | FİZİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAYRAM DEVİREN (bayram.deviren@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yüksek lisans öğrencisine yapacağı tez çalışması ile ilgili belirli bir konuda araştırma ve/veya deney yapmasını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciye herşeyden önce bilimsel seminerlerin verimli bir şekilde nasıl hazurlanacağı hususunda gerekli olan kavramlar, yöntemler ve teknikleri öğretmek. |
PÇ-1 Lisansüstü eğitim yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir. PÇ-3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilir ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri sahibi olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Öğrenci yukarıda adı geçen yöntemleri kendisine özgü olan bir seminer vermek suretiyle geliştirecek ve öğrenecektir. |
PÇ-6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulayabilir, sentezleyebilir ve değerlendirmesini yapabilir. PÇ-9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Öğrenciler belirli bir konuda araştırma ve/veya deney yapabilir. |
PÇ-5 Özgün bir konuyu araştırabilir, kavrayabilir, tasarlayabilir, uyarlayabilir ve uygulayabilir. PÇ-6 Yeni ve karmaşık fikirleri sorgulayabilir, sentezleyebilir ve değerlendirmesini yapabilir. PÇ-7 Özgün bilimsel çalışmaları hakemli dergilerde yayınlayabilir. PÇ-8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Belirli bir konuda araştırma ve/veya deney yapılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sunum |
2 | Tez planı hazırlama | Sunum |
3 | İleri bir konuda araştırma | Sunum |
4 | İleri bir konuda araştırma | Sunum |
5 | İleri bir konuda araştırma | Sunum |
6 | İleri bir konuda araştırma | Sunum |
7 | İleri bir konuda araştırma | Sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu | Sunum |
10 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu | Sunum |
11 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu | Sunum |
12 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu | Sunum |
13 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu | Sunum |
14 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu | Sunum |
15 | İleri bir konuda araştırma, rapor yazma, ve sunu | Sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Alley, M. (2003), The Craft Scientific Presentations, New York: Springer – Verlag. | |
2 | Tez konusuyla ilgili bilimsel makale ve kitaplar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Tez çalışması ile ilgili makale ve kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 1-16 | 100 | |
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 10 | 14 | 140 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 14 | 112 |
c) Performans Ödevi | 8 | 14 | 112 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 12 | 14 | 168 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 12 | 14 | 168 |
Sözlü Sınav | 2 | 3 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 720 |