|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÇAĞLA RAMİS (cramis@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ESMA DEMİR ÇETİN, ÇAĞLA RAMİS, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Lisans ve yüksek lisans öğrenimi boyunca öğrencinin gereksinim duyacağı, geometriyle ilgili temel bilgilerin verilmesi. Ayrıca karşılaşacağı problemlerin çözümünde nasıl bir yol izleyeceğinin kavratılması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Analitik Geometri problemini tanır ve çözer |
PÇ-1 Matematiğin temel alanlarından Analiz, Geometri ve Cebirin temel kavramlarını bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla tanımlar. PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Düzlemde öteleme ve dönme denklemleri, Konik teorisine giriş, Çember, Elips, Hiperbol, Parabol, Helis ve bazı özel eğriler, Kuadratik teorisine giriş, Küre, Elipsoid, Hiperboloid, Paraboloid, Konikler ve kuadratikler arasındaki ilişki ve uygulamaları, Dönel yüzeyler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Düzlemde öteleme ve dönme denklemleri | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
2 | Konik teorisine giriş | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
3 | Çember | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
4 | Elips | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
5 | Hiperbol | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
6 | Parabol | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
7 | Helis ve bazı özel eğriler | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuadratik teorisine giriş | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
10 | Küre | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
11 | Elipsoid | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
12 | Hiperboloid | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
13 | Paraboloid | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
14 | Konikler ve kuadratikler arasındaki ilişki ve uygulamaları | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
15 | Dönel yüzeyler | Sözlü anlatım,problem çözme, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anton, Howard. Elementary Linear Algebra, John Wiley & Sons, New York, Chicherter, Brisbane, Toronto, Singapore. (1984) | |
2 | Sabuncuoğlu Arif, Analitik Geometri, Nobel Yayınları Ankara | |
3 | Hacısalihoğlu, H.Hilmi, Analitik Geometri, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik Bölümü, 1998. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 148 |