|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE TOPCU (hatice.kamit@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HATİCE TOPCU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Verilen konuların öğrencilere kavratılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Permütasyon gruplarını ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Simetrik ve alterne grupları ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Gösterimleri ve özelliklerini bilir, uygulamalarını yapabilir. |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Alt grup çarpımı yapabilir, bir bölüm halkasının çarpım gruplarını bulabilir. |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Permütasyon grupları, Simetrik ve alterne gruplar, Gösterimler, Alt grupların çarpımı, Bir bölüm halkasının çarpım grupları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Permütasyon grupları | karşılıklı tartışma |
2 | Permütasyon grupları | karşılıklı tartışma |
3 | Simetrik ve alterne gruplar | karşılıklı tartışma |
4 | Simetrik ve alterne gruplar | karşılıklı tartışma |
5 | Simetrik ve alterne gruplar | karşılıklı tartışma |
6 | Gösterimler | karşılıklı tartışma |
7 | Gösterimler | karşılıklı tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gösterimler | karşılıklı tartışma |
10 | Alt grupların çarpımı | karşılıklı tartışma |
11 | Alt grupların çarpımı | karşılıklı tartışma |
12 | Alt grupların çarpımı | karşılıklı tartışma |
13 | Bir bölüm halkasının çarpım grupları | karşılıklı tartışma |
14 | Bir bölüm halkasının çarpım grupları | karşılıklı tartışma |
15 | Bir bölüm halkasının çarpım grupları | karşılıklı tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Scott W.R. Group Theory, Prentice-Hall Inc. New Jersey,1964 | |
2 | Thomas W. Hungerford, Algebra, University of Washington, 1982 | |
3 | John B. Fraleight, A First Course in Abstract Algebra, University of Rhode Island, 1982 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Grup Teori kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |