Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

TURİZM FAKÜLTESİ / TR231 - TURİZM REHBERLİĞİ

Kodu: TR231 Adı: ALMANCA I Teorik+Uygulama: 6+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TURİZM REHBERLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATİH KARATAŞ (fatih.karatas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EBRU ÜSTÜN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Almanca I dersi, öğrencinin çok basit Almanca metinleri okuyabilmesini, yazabilmesini, Almanca ses bilgisine, basit düzeyde gramere ve kelime bilgisine sahip olmasını amaçlamaktadır. Bu amaçların yanı sıra Almanca I dersi, öğrencinin sıradan ve gündelik bilinen durumlarda somut gereksinimleri karşılamak için son derece yalın ifadeleri anlayabilmesini, kullanabilmesini ve kendini tanıtmasını hedeflemektedir

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Somut ihtiyaçlari dile getiren günlük hayattaki alisildik ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilir ve bunlarla kendini ifade edebilir. PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Kendini ve baskalarini tanitabilir, baska insanlarin kisisel bilgilerine yönelik (nerde oturduklari, kimleri tanidiklari gibi) sorular sorabilir ve bu türden sorulara yanit verebilir. PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Eger konustugu kisiler yavas ve anlasilir konusuyorlarsa ve ona yardima hazirlarsa basit sekilde anlasabilir PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir,
PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
Yazılı Sınav
Kısa Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders A1.1 düzeyine uygun olarak aşağıdaki içerikten oluşmaktadır. • Günlük konuşmaya dair örnekler • Okuma ve yazma çalışmaları • Ses bilgisi, kelime bilgisi ve telaffuz • Basit gramer kuralları • Bir kısa sınav, bir ara sinav ve bir genel sınav
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kendini ve başkalarını tanıtma anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
2 20’ye kadar rakamlar, fiiller kişi zamirleri anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
3 Hobiler, günler, randevulaşma anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
4 meslekler, sayılar Çoğul, anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
5 Çoğul, Evet-Hayır soruları anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
6 Yerler hakkında soru sormak ve bilgi verme, Akkusativ isteyen fiiller anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
7 belirli belirsiz Artikel, olumsuzluk eki anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
8 Ara Sınav
9 Yemek hakkında konuşmak w-soruları yiyecek içeçekler anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
10 Akkusativ isteyen fiiller zamanı sorma aile hakkında konuşmak anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
11 Randevulaşsma özür dileme telefonda randevulaşma anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
12 Birlikte plan yapmak, davetiye anlamak ve yazmak boş zaman aktiviteleri anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
13 Olaylar hakkında konuşma metinden belli bilgilere ulaşma radyodan aktivite bilgileri edinme anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
14 ayrılabilen fiiller für+Akkusativ Präteritum haben+sein anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
15 genel tekrar sınava hazırlık anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Netzwerk A1.1
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Rusch, Paul, Schmitz, Helen, Dengler, Stefanie, Sieber, Tanja. Netzwerk : Deutsch als Fremdsprache. A1.1 : Kursbuch+ Arbeitsbuch: . Berlin: Langenscheidt, 2012.Langenscheidt

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 10 30
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 180