|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM REHBERLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATİH KARATAŞ (fatih.karatas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBRU ÜSTÜN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Almanca I dersi, öğrencinin çok basit Almanca metinleri okuyabilmesini, yazabilmesini, Almanca ses bilgisine, basit düzeyde gramere ve kelime bilgisine sahip olmasını amaçlamaktadır. Bu amaçların yanı sıra Almanca I dersi, öğrencinin sıradan ve gündelik bilinen durumlarda somut gereksinimleri karşılamak için son derece yalın ifadeleri anlayabilmesini, kullanabilmesini ve kendini tanıtmasını hedeflemektedir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Somut ihtiyaçlari dile getiren günlük hayattaki alisildik ifadeleri ve basit cümleleri anlayabilir ve bunlarla kendini ifade edebilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-4 Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir. PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Kendini ve baskalarini tanitabilir, baska insanlarin kisisel bilgilerine yönelik (nerde oturduklari, kimleri tanidiklari gibi) sorular sorabilir ve bu türden sorulara yanit verebilir. |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Eger konustugu kisiler yavas ve anlasilir konusuyorlarsa ve ona yardima hazirlarsa basit sekilde anlasabilir |
PÇ-3 İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, PÇ-17 Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır. PÇ-18 Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir. PÇ-19 Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders A1.1 düzeyine uygun olarak aşağıdaki içerikten oluşmaktadır. • Günlük konuşmaya dair örnekler • Okuma ve yazma çalışmaları • Ses bilgisi, kelime bilgisi ve telaffuz • Basit gramer kuralları • Bir kısa sınav, bir ara sinav ve bir genel sınav | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kendini ve başkalarını tanıtma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 2 | 20’ye kadar rakamlar, fiiller kişi zamirleri | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 3 | Hobiler, günler, randevulaşma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 4 | meslekler, sayılar Çoğul, | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 5 | Çoğul, Evet-Hayır soruları | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 6 | Yerler hakkında soru sormak ve bilgi verme, Akkusativ isteyen fiiller | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 7 | belirli belirsiz Artikel, olumsuzluk eki | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yemek hakkında konuşmak w-soruları yiyecek içeçekler | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 10 | Akkusativ isteyen fiiller zamanı sorma aile hakkında konuşmak | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 11 | Randevulaşsma özür dileme telefonda randevulaşma | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 12 | Birlikte plan yapmak, davetiye anlamak ve yazmak boş zaman aktiviteleri | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 13 | Olaylar hakkında konuşma metinden belli bilgilere ulaşma radyodan aktivite bilgileri edinme | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 14 | ayrılabilen fiiller für+Akkusativ Präteritum haben+sein | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 15 | genel tekrar sınava hazırlık | anlatım yöntemi,grup çalışması, ikili çalışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Netzwerk A1.1 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Rusch, Paul, Schmitz, Helen, Dengler, Stefanie, Sieber, Tanja. Netzwerk : Deutsch als Fremdsprache. A1.1 : Kursbuch+ Arbeitsbuch: . Berlin: Langenscheidt, 2012.Langenscheidt | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 10 | 30 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||