|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | İŞLETME (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SUZAN ÇOBAN (suzan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EBRUCAN İSLAMOĞLU, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İstatistiği tanıtmak ve istatistiğin temel kavram ve tekniklerini öğretilmesi amaçlanmıştır. İstatistiksel analizlerin yapılabilmesi ve yorum yapabilme gibi yetenekler kazandırılmaya çalışılır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İstatistiği ve istatistiğin turizm alanındaki yerini ve önemini tanır. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | İstatistiğin temel konularını öğrenir. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-13 Öğrencilerin gerçek hayata ilişkin karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, simpleks ve ulaştırma problemlerini kullanarak çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlar. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Sosyal yaşamda olayları, bileşenlerini belirleyebilme, sorunları rakamlarla analiz edebilme, anlamlı ve yararlı bilgilere erişebilmeyi öğrenir. |
PÇ-12 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme ve sebep-sonuç ilişkilerini yorumlama becerisi kazanır. PÇ-15 (Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanır. PÇ-18 Bilimsel araştırma yapmak ve tez yazmak için araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İstatistiğe Giriş: Tanım, Tarihçe ve önemi. İstatistiğin Temel Kavramları. İstatistiğin konusu ve temel kavramları olarak birim, kitle ve değişken. Değişkenin tanımı ve türleri. Değişkenlerin ölçülmesi ve uygun ölçme düzeyinin belirlenmesi. Verilerin derlenmesi, grafik ve tablolarla gösterimi. Merkezi Eğilim Ölçüleri ve Dağılım Ölçüleri. Frekans dağılımlarında ortalama, ortanca, mod ve varyans. Anket yöntemi. Olasılık. Temel dağılımlar. Örnekleme. Z ve t istatistikleri. Güven aralıkları. Hipotez testleri. İlişki katsayıları. Ki-kare analizi. Varyans analizi. Regresyon analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İstatistiğe giriş. İstatistiğin kapsamı, tanımı ve önemi. Sosyal bilimler alanında istatistik. | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
2 | İstatistik verilerin grafik ve tablolarla sunulması. Merkezi Eğilim Ölçüleri: Aritmetik ortalama, ortanca, mod | Tablo grafik oluşturma. Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi |
3 | Dağılım Ölçüleri: Değişim aralığı, standart sapma, varyans, standart hata Frekans dağılımlarında ortalama, ortanca, mod ve varyans | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
4 | Olasılılık | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
5 | Dağılımlar: Bernoulli, Binom ve Normal dağılım | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
6 | Örnekleme hakkında temel bilgiler: Kitle, örneklem ve örnekleme yöntemleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
7 | Z ve t istatistikleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Güven aralıkları | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
10 | Hipotez testleri | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
11 | İlişki katsayıları | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
12 | Ki-kare analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
13 | Varyans analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
14 | Regresyon analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
15 | Regresyon analizi | Anlatma yöntemi. Soru cevap. Problem çözme yöntemi. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Erbaş, S., (2016), Olasılık ve İstatistik, Gazi Kitabevi, Ankara. | |
2 | Bülbül S., (2005), Çözümsel İstatistik, Alfa Kitabevi, İstanbul. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İstatistik Kitapları, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 0 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 3 | 12 | 36 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 225 |