| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | 
		PÇ | 
		ODY | 
	
	
		| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | 
		 | 
		 | 
	
		
		| DÖÇ-1 | 
		Kostüm ve çeşitli sahne gereçleri hazırlama çalışmaları sırasındaki teknik bilgileri yapabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-2 | 
		Tasarımla ilgili gelişmeleri çağdaş Türk ve Dünya sahnelerini katkı sağlayacak şekilde değerlendirebilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir.  
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-3 | 
		Bir tasarımcı olarak amacını ve bu amacın hedef kitlesi için anlamını tanımlayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.   
			
		 | 
		 Yazılı Sınav   | 
	
		
		| DÖÇ-4 | 
		Kültür- sanat ortamlarında ulusal ve uluslararası festivallerde tasarım sergileme yetisini kazanabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir.  
			
		 | 
		 Seminer-Sunum-Rapor   | 
	
		
		| DÖÇ-5 | 
		Alanına katkıda bulunacak nitelikte bilimsel gelişmeleri sanatsal yöntemlerle incelemek, verileri yorumlayabilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve  bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.      
			
		 | 
		 Performans Ödevi   | 
	
		
		| DÖÇ-6 | 
		Tasarım alanında yaratıcı düşünce ve uygulamalar geliştirebilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve  bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.      
			
		 | 
		 Performans Ödevi   | 
	
		
		| DÖÇ-7 | 
		Sahne sanatının sosyal, kültürel, estetik, politik ve ekonomik yerini kostüm ve dekor bazında gösterebilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve  bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.      
			
		 | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi   | 
	
		
		| DÖÇ-8 | 
		Sahne sanat araç ve gereçlerini diğer sanatlarla ilişkilendirebilir. | 
		
		
			
		 
			PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve  bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır.      
			
		 | 
		 Yazılı Sınav Performans Ödevi   | 
	
		
		PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi | 
	
	
		| Dersin İçeriği | 
	
	
		| Tasarım Kavramlarının öğretilmesi, konuyla ilgili teorik ve uygulamalı çalışmalar, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | 
	
	
		| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | 
	
	
		| Hafta | 
		Detaylı İçerik | 
		Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
	
	
		
		| 1 | 
		Sahne  gereçleri ile ilgili genel bilgiler | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 2 | 
		Renk bilgisi  | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 3 | 
		Kostüm hazırlama teknik bilgisi  | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 4 | 
		Uygulanacak kostüme uygun  kumaş ve materyal seçimi  | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 5 | 
		Patron ve kalıp çıkarma | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 6 | 
		Makina bilgisi ve uygulama çalışmaları | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 7 | 
		Birleştirme teknikleri ve uygulama çalışmaları | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 8 | 
		Ara Sınav | 
		 | 
	
		
		| 9 | 
		Uygulamadaki eksikleri belirleme ve tamamlama | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 10 | 
		Mask ve lateks yapımı genel bilgisi | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 11 | 
		Uygulama yapılacak model seçimi ve malzeme tamamlama | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 12 | 
		Mask ve lateks  kalıplarını oluşturup uygulamayı başlatmak | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 13 | 
		Uygulama çalışmaları | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 14 | 
		Renklendirme ve makyaj çalışmaları | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
		
		| 15 | 
		Uygulamadaki eksikleri belirleme ve tamamlama | 
		Sözlü anlatım, Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası | 
	
	
	
		| 16 | 
		Final Sınavı | 
		 | 
	
	
	
		| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | 
	
		
		| 1 | 
		Sahne ve Kostüm Tasarımı: Abidin Dino YAPI KREDİ YAYINLARI Rasih Nuri İleri | 
	
		
		| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | 
	
	
		|  kumaş, iğne, iplik  |