|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
TUGBA GÖNEL SÖNMEZ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencileri ana dilini doğru ve kurallarına uygun olarak konuşma becerisine sahip, üretken, katılımcı bireyler durumuna getirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türkçe düşünme, konuşma beceri ve alışkanlığını kazanabilir. |
PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ana dilini doğru ve kurallarına uygun olarak konuşabilir. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Doğru ve etkili konuşma becerisinin geliştirilebilmesi için kullanılan yöntemleri uygulayabilir. |
PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hazırlıklı konuşma uygulamaları, (Münazara, Forum, Panel, Açık Oturum, Sempozyum, Konferans) hazırlıksız konuşmalar ve örnek uygulama çalışmaları, konuşma eğitimi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin amaç, içerik, kapsam ve kaynaklarının tanıtılması. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Konuşma, konuşmayı etkileyen unsurlar, konuşmacıda bulunması gereken özellikler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Güzel ve etkili konuşma, Konuşmanın fiziksel ve zihinsel unsurları. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Konuşma eğitimi: Konuşma öncesinde, konuşma sırasında ve konuşma sonrasında dikkat edilmesi gereken unsurlar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Konuşma içeriğinin düzenlenmesi ve konuşma metni hazırlama | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Hazırlıklı konuşma uygulamaları, (Münazara, Forum, Panel, Açık Oturum, Sempozyum, Konferans) | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
7 | Hazırlıklı konuşma uygulamaları, (Münazara, Forum, Panel, Açık Oturum, Sempozyum, Konferans) | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hazırlıksız konuşmalar ve örnek uygulama çalışmaları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Konuşmanın diğer dil becerileriyle (dinleme, okuma ve yazma) ilişkisi. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik yapılacak etkinlikler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Öğrencilerin konuşma becerilerini geliştirmeye yönelik yapılacak etkinlikler | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Vurgu ve tonlama uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | Vurgu ve tonlama uygulamaları | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Konuşma eğitiminde ölçme ve değerlendirme ölçekleri geliştirme. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ÇEVİK, Nuri (2002). Konuşma Tekniği, Kültür Bakanlığı Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, projeksiyon, CD. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 70 |