|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET ÇONTU, ÖZLEM BAŞAR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin etik ilkelerini kavramasını sağlayarak iş ortamındaki etik dışı davranışların veya uygulamaların neler olabileceği konusunda yorum yapacak şekilde bilinç düzeyini artırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etiğin gelişimi, meslek etiği kavramını, meslek etiğinin önemi kavrar. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Meslek hayatında iş etiğinin önemini kavrar. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İş hayatında etik değerlere göre davranır. |
PÇ-20 Ulusal ve etik değerlere bağlıdır, yaptığı çalışmalarda bu değerlere özen gösterir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etik ilkeleri,Etik kavramı,Ahlak kavramı,Kurumsal etik. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yönetim ve iş etiği ilişkisi | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
2 | Etik ve ahlak kavramları | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
3 | İş etiğine yaklaşımlar | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
4 | Etik uygulamasında karşılaşılan problemler | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
5 | Yöneticilerin ve çalışanların etik sorumlulukları | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
6 | İş etiğine yönelik örnek olayla | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
7 | Değer ve ilke karşılaştırması | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Etik ilkeler neler olmalı? | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
10 | Etik ilkeler nasıl belirlenmeli? | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
11 | Etik yönetmeni kimdir,görev ve sorumlulukları nelerdir? | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
12 | Nadler’in kurumsal performans modeli | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
13 | Kurumsal etik değerlendirme | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
14 | Kurumsal etik değerlendirme | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
15 | Organizasyonlarda etik yönetim sistemi oluşturma süreci nasıl tasarlanmalı? | Anlatma, tartışma ve soru cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Meryem Akoğlan KOZAK,’’Turizmde Etik’’,Detay Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı vb. yazılı kaynaklar, internet. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 7 | 21 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 89 |