|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET OĞUZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Anayasal düzenin oluşumunu öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Demokrasi geleneğinin tarihi kökenlerini değerlendirebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Kurumsal değişimin neden ve sonuçlarını analiz edebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Yakın Çağ Türk tarihi hakkında genel kavramları analiz edebilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Meşrutiyet meclisleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Osmanlı yenileşmesine batı etkisi. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 2 | Tanzimat'ın Tahlili. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 3 | Tanzimat'ın Tahlili. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 4 | Tanzimat'ın Tahlili. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 5 | Basın ve Yeni Osmanlılar | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 6 | Basın ve Yeni Osmanlılar | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 7 | Basın ve Yeni Osmanlılar | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | I. Meşrutiyet. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 10 | I. Meşrutiyet. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 11 | Sultan Abdülhamit ve İttihat ve Terakki. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 12 | Sultan Abdülhamit ve İttihat ve Terakki. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 13 | II. Meşrutiyet. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 14 | II. Meşrutiyet. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 15 | Cumhuriyet dönemine geçiş. | Tümevarım Tümdengelim Anlatım Soru cevap Sunum. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Tarık Zafer TUNAYA, Türkiye’de siyasi Partiler, Arba yay., İst., 1995. | |
| 2 | Bülent TANÖR, Osmanlı Türk Anayasal Gelişmeleri, YKY, 2004. | |
| 3 | Ahmet OĞUZ, Birinci Meşrutiyet Kanun-ı Esasi ve Meclis-i Mebusan, Grafiker yay., Ankara 2010. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yakın Çağ Tarihinin kaynakları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 10 | 4 | 40 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 14 | 4 | 56 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 183 | ||