|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Osmanlı basını hakkında bilgi vermek, gelişimini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Osmanlı basını ve gelişimini açıklayabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. PÇ-5 Çalışmalarında ulusal ve evrensel değerleri kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Osmanlı dergilerini açıklayabilir.. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Osmanlı gazetelerini anlatabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendiriebilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Osmanlı basını ve gelişimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders hakkında genel bilgi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
2 | Osmanlı Basının doğuşu | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
3 | Osmanlı Basının doğuşu | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
4 | Osmanlı Basının doğuşu | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
5 | Osmanlı Basının doğuşu | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
6 | Osmanlı Basının gelişimi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
7 | Osmanlı Basının gelişimi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı Basının gelişimi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
10 | Osmanlı Basının gelişimi | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
11 | Osmanlı Basını (gazete) | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
12 | Osmanlı Basını (gazete) | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
13 | Osmanlı Basını (gazete) | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
14 | Osmanlı Basını (dergi) | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
15 | Osmanlı Basını (dergi) | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Orhan KOLOĞLU, Osmanlı'dan 21. Yüzyıla Basın Tarihi, Pozitif Yayınları, İstanbul, 2006 | |
2 | Ahmet OĞUZ, Birinci Meşrutiyet Kanun-i Esasi ve Meclis-i Mebusan, Grafiker Yayınları, Ankara 2010. | |
3 | M. Nuri İNUĞUR; Basın ve Yayın Tarihi, Der yayınları, İstanbul 1993. | |
4 | Enver Ziya KARAL; oSMANLI tARİHİ(1876-1907), VIII. Cilt, TTK Yayınları, Ankara 1988. | |
5 | M. Cemal KUNTAY; Namık Kemal Devrinin İnsanları ve Olayları Arasında I-II-I-II, MEB Yayınları, İstanbul, 1944-1956. | |
6 | M. Cemal KUNTAY; Namık Kemal Devrinin İnsanları ve Olayları Arasında I-II/I-II, MEB Yayınları, İstanbul, 1944-1956. | |
7 | Mustafa Nihat (ÖZÖN); "Yüz Senelik Gazeteciliğimiz", Ayın Tarihi, XXV, , 84-85, Mart-Nisan. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 170 |