|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TARİH | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HÜSEYİN KALEMLİ (hkalemli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikasındaki Gelişmeleri kavratma |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Cumhuriyet Dönemi Türk Dış Politikasındaki Gelişmeleri Tartışabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye’nin günümüz dış politikası hakkında yorumlar yapabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Dış Politikasının geçmişten günümüze geçirdiği gelişim ve değişimi değerlendirebilir. Olayların benzerlik ve farklılıklarını yorumlayabilir |
PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir. PÇ-3 Tarihsel sorunları tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, kuramsal ve uygulamalı bilgilerle analiz edebilir. PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Cumhuriyet Döneminde Türk Dış Politikasındaki gelişmeler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin sınırları, içeriği, hedefi üzerine bilgilendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
2 | Son Dönem Osmanlı Devleti Dış Politikası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
3 | Mütareke ve Milli Mücadele Döneminde Türk Dış Politikası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
4 | Sovyetler Birliği ile ilişkiler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
5 | Batılı Devletler ile ilişkiler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
6 | Lozan'ın bıraktığı meselelerin çözümü | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
7 | Balkanlarda İşbirliği çabaları | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sadabat Paktı | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
10 | İkinci Dünya Savaşı Türk Dış Politikası(1945-1950) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
11 | Demokrat Parti Dönemi Türk Dış Politikası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
12 | Soğuk Savaş Dönemi Küresel Değişiklikler ve Bölgesel Çekişmeler(1960-1990) | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
13 | Soğuk Savaş Sonrası Türk Dış Politikası Bölge ülkeleri ile ilişkiler | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
14 | Soğuk Savaş Sonrası Türk Dış Politikası: Kafkaslar ve Türk Dünyası | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | 1: Anlatım, 2: Soru-Cevap, 3: Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fahir Armaoğlu: 20.Yüzyıl Siyasi tarihi | |
2 | Yusuf Hikmet Bayur Türkiye Devletinin Dış Siyasası | |
3 | Çağrı Erhan, Türk Amerikan İlişkilerinin Tarihsel Kökenleri, Ankara 2002 | |
4 | Ömer Kürkçüoğlu, Türk-İngiliz İlişkileri (1919-1926), Ankara 1978 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar Projecsiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |