Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / ENF202 - TARİH

Kodu: ENF202 Adı: TEMEL BİLGİSAYAR TEKNOLOJİSİ KULLANIMI II Teorik+Uygulama: 1+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TARİH
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LÜTFİ GÜRKAN GÖKÇEK (gurkangokcek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bilgisayar teknolojileri konusunda genel bilgi vermek. Bilgisayar teknolojisini Tarih araştırmalarında kullanabilmesini sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilişim teknolojilerini genel olarak değerlendirebilir. PÇ-2 Tarihsel verileri keşfedebilir, yorumlayabilir, çözümleyebilir, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirebilir.
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanabilir.
PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
DÖÇ-2 Yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenebilir ve uygulayabilir; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılabilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
PÇ-14 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, mesleki ve ahlakî değerlere uygun davranış kalıpları geliştirebilir.
PÇ-15 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirebilir.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
DÖÇ-3 Kelime işlemci programlarını açıklayabilir. PÇ-6 Toplumların gelişim özelliklerini ve farklılıklarını kavrayarak toplumların tarihi geçmişi ile şu andaki durumu arasında ilişki kurabilir.
PÇ-7 Tarih alandaki bir konuya uygun materyal geliştirebilir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanabilir.
PÇ-8 Kendini bir birey olarak tanımlayabilir; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilir, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurabilir.
PÇ-9 Alanıyla ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir.
PÇ-13 Bilişim teknolojilerini kullanabilir ve takip edebilir.
Yazılı Sınav
Laboratuvar Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bilgi ve teknoloji, Bilgisayar teknolojisi ve Tarih bilimi, Tarihsel verileri bilgisayar teknolojisiyle kullanabilmek. İnternette veri tarama, Powerpoint ile sunum.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Power Point Sunu Programı -I_ Power Point Sunu Programı -I_
2 Power Point Sunu Programı -II Power Point Sunu Programı -II
3 Power Point Sunu Programı -III Power Point Sunu Programı -III
4 İnternette Surf ve Arama. Fax Gönderme İnternette Surf ve Arama. Fax Gönderme
5 Scanner’dan Tarama Scanner’dan Tarama
6 Yazıcı Kurma ve Kullanma Yazıcı Kurma ve Kullanma
7 Yardımcı Programlar (Media Player, Winamp, Winzip) -I Yardımcı Programlar (Media Player, Winamp, Winzip) -I
8 Ara Sınav
9 Yardımcı Programlar (Media Player, Winamp, Winzip)-II Yardımcı Programlar (Media Player, Winamp, Winzip)-II
10 Outlook İle Mail Alma/Gönderme Outlook İle Mail Alma/Gönderme
11 Çeşitli resmi kurumlardan araştırma verileri oluşturma -I- Çeşitli resmi kurumlardan araştırma verileri oluşturma -I-
12 Çeşitli resmi kurumlardan araştırma verileri oluşturma -II- Çeşitli resmi kurumlardan araştırma verileri oluşturma -II-
13 Çeşitli yayın organlarını tarayarak veri toplama -1- Çeşitli yayın organlarını tarayarak veri toplama -1-
14 Çeşitli yayın organlarını tarayarak veri toplama -II- Çeşitli yayın organlarını tarayarak veri toplama -II-
15 Bilgisayar ve internetin bilime katkısının değerlendirilmesi tartışılması Bilgisayar ve internetin bilime katkısının değerlendirilmesi tartışılması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hasan Çebi Bal, Bilgisayar ve İnternet Kullanımı ABP yayınları
2 Office XP Enine Boyuna, Microsoft Yayınları
3 İhsan Karagülle & Zeydin Pala, Yeni Başlayanlar için Bilgisayar XP Edition, - Türkmen kitabevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı ve projeksiyon makinesi

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı 10 1 30
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 10 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 94