|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDEM SELMAN DEVELİ (erdemsdeveli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İlk çağlardan itibaren iktisat tarihi hakkında genel bir bilgi sağlamak, tarihsel süreç de meydana gelen olayları, dönüşümleri, yapıları ve ekonomik sistemleri ifade etmek ve sanayileşmenin Dünya ekonomisi üzerinde meydana getirdiği dönüşümü kavrayabilmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bir bilim alanı olarak iktisat tarihinin doğuşunu açıklamak. |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Orta çağda Avrupa toplum ve ekonomisinin özelliklerini kavramak. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Modern çağ başlarındaki ekonomik gelişmeleri ve bunların sonuçlarını kavramak. |
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Sanayi devrimini ve 19. Yüzyıldaki ekonomik değişmeleri açıklamak. |
PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | 20. Yüzyılda Dünya ekonomisinde meydana gelen değişimleri kavramak |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bir bilim alanı olarak İktisat tarihinin doğuşu ve gelişimi, tarım devriminden başlayarak ilk çağ uygarlıklarının ekonomik tarihleri, Ortaçağ Avrupasının sosyal ve ekonomik tarihi, sanayi devrimi ve Dünya üzerine yayılması ve 20. yüzyılda dünya ekonomisi ve yapısal değişmeler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İktisat Tarihi Bilimine Giriş | anlatım, tartışma |
2 | Tarım İnkılabı -İlkçağ Ekonomileri | anlatım, tartışma |
3 | Antik Yunan ve Roma Ekonomisi | anlatım, tartışma |
4 | Erken Ortaçağ'da Avrupa Ekonomisi 800-1200 feodalizm | anlatım, tartışma |
5 | İleri Ortaçağ'da Avrupa Ekonomisi 1200-1350 | anlatım, tartışma |
6 | Avrupa'da Ekonomik Güç Dengelerinin değişmesi 1350-1550 | Konu Anlatımı, Tartışma ve Sunum |
7 | Avrupa'da Ekonomisinin Yükselişi 1550-1750 | anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı Devleti Ekonomik ve Sosyal Tarihi | anlatım, tartışma |
10 | Sanayi Devrimi ve Sonuçları 1750-1900 | anlatım, tartışma |
11 | Sanayi Devrimi ve Sonuçları 1750-1900 | anlatım, tartışma |
12 | Sanayileşmenin Yayılması | anlatım, tartışma |
13 | On dokuzuncu Yüzyılda Ekonomik Değişme ve Sanayileşme | anlatım, tartışma |
14 | 20.yy Dünya Ekonomisi | anlatım, tartışma |
15 | 1929 Ekonomik Bunalımı | anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Abdullah Mesut KÜÇÜKKALAY Dünya İktisat Tarihi. Beta Yayınları | |
2 | Henri PİRENNE Ortaçağ Avrupa'sının Ekonomik ve Sosyal Tarihi. İletişim Yayınları | |
3 | John Kenneth Galbraith Büyük Kriz 1929 PEGASUS YAYINLARI | |
4 | Herbert Heaton, Avrupa İktisat Tarihi. İMGE KİTABEVİ YAYINLARI | |
5 | Michel Beaud Kapitalizmin Tarihi 1500-2010 YORDAM KİTAP | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
slaytlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 128 |