|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSUN ÖZEN (aysun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Devlet bütçesinin işleyişi hakkında bilgi sahibi olunması. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bütçe kavramını açıklayabilir |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye'de uygulanan bütçe sistemi hakkında tartışabilir |
PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bütçe sürecini açıklayabilir |
PÇ-4 Bir ekonomideki karar birimlerinin, tüketicilerin ve firmaların, nasıl karar aldıkları ve piyasada birbirlerini nasıl etkilediklerini analiz edebilmek için gerekli bilgilere kuramsal ve uygulama düzeyinde sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bütçe denetimi sürecini açıklayabilir |
PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. PÇ-8 Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bütçe kavramı ve tarihi gelişimi, bütçe ilkeleri ve bütçe sistemleri, Türk Bütçe Süreci | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bütçenin tarihi ve gelişimi | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
2 | Bütçenin işlevleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
3 | Bütçe ilkeleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
4 | Bütçe sistemleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
5 | Türkiye'de kamu kesimi | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
6 | Türkiye'de bütçenin hazırlanması | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
7 | Türkiye'de bütçenin hazırlanması (devam) | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bütçe yasa tasarısının yasama organında görüşülmesi ve onaylanması | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
10 | Türkiye'de bütçe uygulaması | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
11 | Türkiye'de bütçe uygulaması | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
12 | Hazine ve Hazine İşlemleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
13 | Hazine ve Hazine İşlemleri (devam) | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
14 | Devlet Muhasebesi | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
15 | Bütçenin denetimi | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Duran Bülbül, Devlet Bütçesi (Teori, Politika ve Uygulama), Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemine Göre Güncellenmiş, Turhan Kitabevi, | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, ek ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |