|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | İKTİSAT | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZLEM ÖZTÜRK ÇETENAK (ozlemcetenak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞÜKRÜ APAYDIN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Krizlerin meydana geliş nedenlerini açıklayabilmek. Türkiye’de ve Dünya’da yaşanan krizlerin örnekleri. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ekonomik krizler hakkında genel kavramları tanımlayabilir |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Ekonomik kriz sürecini açıklayabilir |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-16 Sektör ve makroekonomi bazında ekonomiyi değerlendiren rapor hazırlama donanımına sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Ekonomik krizlerde uygulanan politikaları analiz edebilir |
PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Türkiye'de yaşanan iktisadi krizleri değerlendirebilir |
PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Krizlerin nedenleri,çeşitleri,göstergeleri ve kriz teorileri hakkında genel ve özel bilgiler vermektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İktisadi kriz kavramı | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 2 | İktisadi krizlerin nedenleri ve göstergeleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 3 | İktisadi kriz türleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 4 | İktisadi krizleri açıklayan alternatif yaklaşımlar | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 5 | İktisadi krizleri açıklayan alternatif yaklaşımlar | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 6 | Küresel krizler | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 7 | Küresel krizler | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İktisadi krizlerin ortak özellikleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 10 | GOÜ'lerde iktisadi krizler | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 11 | GOÜ'lerde iktisadi krizler | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 12 | İktisadi krizlerde uygulanan iktisat politikaları | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 13 | İktisadi krizlerde uygulanan iktisat politikaları | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 14 | Türkiye ekonomisinde yaşanan ekonomik krizler | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 15 | Türkiye ekonomisinde yaşanan ekonomik krizler ve politikalar | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Fred Magdoff, Michael D. Yates, Ekonomik Krizin ABC'si,Çev. Ahmet Kırmızıgül, Epos Yayınları, Ankara 2010. | |
| 2 | Melih Gürsoy, Ekonomik ve Finansal Krizler, Metis Yayınları, İstanbul, 2009. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı, ek ders notu | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 125 | ||