|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM ÖZTÜRK ÇETENAK (ozlemcetenak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ŞÜKRÜ APAYDIN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Krizlerin meydana geliş nedenlerini açıklayabilmek. Türkiye’de ve Dünya’da yaşanan krizlerin örnekleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ekonomik krizler hakkında genel kavramları tanımlayabilir |
PÇ-1 İktisadi konularda temel kavramlar ve ekonomik göstergeler hakkında bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-11 İktisadi değişkenleri tanımlayabilme ve değişkenler arasındaki ilişkiler yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ekonomik kriz sürecini açıklayabilir |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-16 Sektör ve makroekonomi bazında ekonomiyi değerlendiren rapor hazırlama donanımına sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ekonomik krizlerde uygulanan politikaları analiz edebilir |
PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-6 İktisat politikalarının etkilerini inceleyebilme ve uygulanan politikaları analiz edebilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye'de yaşanan iktisadi krizleri değerlendirebilir |
PÇ-5 İktisada egemen olan ilkeler ışığında, iktisat politikalarının işletmeler ve bireyler bakımından etkilerini açıklayabilme becerisine sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Krizlerin nedenleri,çeşitleri,göstergeleri ve kriz teorileri hakkında genel ve özel bilgiler vermektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İktisadi kriz kavramı | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
2 | İktisadi krizlerin nedenleri ve göstergeleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
3 | İktisadi kriz türleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
4 | İktisadi krizleri açıklayan alternatif yaklaşımlar | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
5 | İktisadi krizleri açıklayan alternatif yaklaşımlar | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
6 | Küresel krizler | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
7 | Küresel krizler | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | İktisadi krizlerin ortak özellikleri | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
10 | GOÜ'lerde iktisadi krizler | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
11 | GOÜ'lerde iktisadi krizler | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
12 | İktisadi krizlerde uygulanan iktisat politikaları | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
13 | İktisadi krizlerde uygulanan iktisat politikaları | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
14 | Türkiye ekonomisinde yaşanan ekonomik krizler | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
15 | Türkiye ekonomisinde yaşanan ekonomik krizler ve politikalar | Anlatma, tartışma ve soru-cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Fred Magdoff, Michael D. Yates, Ekonomik Krizin ABC'si,Çev. Ahmet Kırmızıgül, Epos Yayınları, Ankara 2010. | |
2 | Melih Gürsoy, Ekonomik ve Finansal Krizler, Metis Yayınları, İstanbul, 2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, ek ders notu |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |