| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | AŞÇILIK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SERKAN ZARO (serkanzaro@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		MAHMUT DOĞAN KAMIŞ, SERKAN ZARO, SEVİNÇ ALKAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilere soğuk mutfağı tanıtmak ve soğuk mutfakta hazırlanan yiyeceklerin hazırlanış şekillerini göstermektir | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Soğuk mutfak hakkında bilgi edinir | 
			
		 
			PÇ-1 Yiyecek içecek sektörü ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-4 Yiyecek içecek ve aşçılık hizmetlerinin verildiği işletmelerin organizasyon yapısını ve işleyişini bilir ve uyum sağlar. PÇ-15 Yemek pişirme teknikleri, mutfak teknikleri, menü planlama işlemlerini bilir ve uygular.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | soğuk mutfak uygulamalarına katılır | 
			
		 
			PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. PÇ-13 Yiyecek içecek işletmelerinde yapılan menü planlama, gıda üretimi, mutfak hizmetleri yönetimi, servis hizmetleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır.  | 
		 Laboratuvar Sınavı | 
	
| DÖÇ-3 | teorik bilgilerini uygulayabillir. | 
			
		 
			PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Soğuk büfe ürünlerinin (sosis, salam, peynir, ordövrler, salatalar, sandviçler, soslar, çorbalar vb.) hazırlanması, süslenmesi ve sunumu. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Profesyonel soğuk mutfak Soğuk mutfak aşçısı. | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 2 | Salata sosları | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 3 | Sebzelerle hazırlanan salatalar. Salatanın menüdeki yeri ve önemi. Salata yapımında dikkat edilmesi gereken kurallar. Tahıl ve makarnalardan yapılan salatalar. | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 4 | Kuru baklagillerden yapılan salatalar. Et ve sakatatlarla hazırlanan salatalar. Deniz ürünleri ile hazırlanan salatalar. | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 5 | Uluslararası salatalar. Kokteyl yiyecekleri (Kanepeler, dip soslar) | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 6 | Balıklar. Kabuklu Su ürünleri. | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 7 | Balıklar. Kabuklu Su ürünleri. | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kabuklu ve kabuksuz su ürünlerinin hazırlanması. | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 10 | Soğuk Mezeler-1 | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 11 | Soğuk Mezeler-2 | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 12 | Ordövrler | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 13 | Sebzeleri pişirmeye hazırlama. | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 14 | Sebzeler-Otlar-Aromatik bitkiler. | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 15 | Peynirler | Anlatma Yöntemi, Uygulama | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | The Culinary Institute of America. (2008). Garde Manger: The Art and Craft of the Cold Kitchen. (3rd Ed.). New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. | |
| 2 | Sonnenschmidt, F. H. & Nicolas, J. F. (1992). The Professional Chef's Art of Garde Manger. Fifth Edition. Wiley. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| megep hazırlık kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 10 | 40 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 | 
| c) Performans Ödevi | 1 | 4 | 4 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 150 | ||