|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İKTİSAT (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VOLKAN HAN (volkanhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, toplum ve ekonomi arasındaki ilişkiyi detaylı biçimde ele almayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Endüstriyel kapitalist sistemin gelişimi ve bunun birey, iş yeri ve üretim ilişkileri üzerine etkisini tartışabilir. |
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Küreselleşmenin toplumsal, ekonomik ve siyasi etkilerini tartışabilir. |
PÇ-3 İktisat biliminde yaşanan dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toplum ve ekonomi arasındaki ilişkiyi tüm boyutlarıyla analiz edebilir. |
PÇ-9 İktisadi teoriden hareketle güncel ekonomik olayları sosyolojik bir bakış açısıyla yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-13 İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır. PÇ-14 Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders iktisat sosyolojisinin temel konuları ile toplum ve ekonomi ilişkisi hakkındaki sosyolojik yaklaşımlar üzerine yapılandırılmıştır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Teorik Yaklaşımlar | Anlatma |
2 | Proudhon ve Marx’ın Mülkiyet Anlayışı | Anlatma |
3 | Durkheim, Sombart ve Weber’in Toplum ve Ekonomi hakkındaki görüşleri | Anlatma |
4 | Weber’de Din ve Kapitalizm. | Anlatma |
5 | Mauss ve Armağan’ın Mantığı. | Anlatma |
6 | Polanyi ve Kapitalizm Öncesi Toplumlarda Toplum –Ekonomi İlişkisi | Anlatma |
7 | Ekonomik Eylem, Sosyal Yapı ve “Embeddeness”. | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sosyal Tabakalaşma | Anlatma |
10 | Batıda Kapitalizmin Gelişimi | Anlatma |
11 | Kapitalist Toplumda Toplum-Ekonomi İlişkisinin Mantığı | Anlatma |
12 | Azgelişmişlik Sorunu | Anlatma |
13 | Modernleşme Teorisi ve Ekonomik Gelişme | Anlatma |
14 | Bağımlılık Okulu ve Azgelişmişlik Sorunu. | Anlatma |
15 | Wallerstein’ın Dünya-Sistemi Yaklaşımı | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Friedland R. And Robertson A. F. (eds.), ( 1990), Beyond The Market Place: Rethinking Economy and Society, New York: Adline. | |
2 | Yardımcı Kaynak: Manuel Castells (2005). Kimliğin Gücü / Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür Cilt 1, İstanbul Bilgi Üni. Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 10 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 175 |