|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | RESİM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NÜSHET GÖKSUN YENER METİN (goksunyener@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KAMBER KOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Plastik sanatların dilini – gramerini uygulamalar yoluyla tanıtmak, çeşitli resim teknikleri ve malzemeleriyle çalışma becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Nesne ve mekan ilişkisini kurabilir |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-14 Resim ve sanat alanında bilimsel çalışmalar yapar. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Çevre ve Görsellik’ten hareketle sanatçı gözüyle çevreyi, doğayı, kenti görmeyi açıklar |
PÇ-2 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-5 Sanat hakkındaki felsefi ve estetik kuramlar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-9 Özgün baskı tekniklerini bilir ve uygular. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-12 Konferans,seminer,söyleşi,sergi..vb etkinliklerden elde edilen bulgular ile sanat sorunlarını ve sanat gündemini tartışır. PÇ-18 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. Portfolyo hazırlamayı bilir. |
|
DÖÇ-3 | Çağın gereği olan teknik ve değişen yaşam koşullarını açıklayabilir |
PÇ-1 Canlı modelden gözleme dayalı çalışmalar yaparak oran-orantı, yerleştirme, form ve hacim kavramlarını kullanabilme teknik ve becerilerine sahiptir. PÇ-3 İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. Sanat Akımlarını öğrenir. Boyama tekniklerini ve malzemeleri özümser. PÇ-4 Sanat eseri olarak resmin, sanat tarihi içindeki gelişimini ve değişimini ortaya koyan örnekler üzerinden, yapıtın ikonografik ve plastik açıdan inceleyerek değerlendirmesini yapar. PÇ-6 Modern sanatçı kimliğinin çıkışı ile değişen ve gelişen sanatın ve toplumun izlerini sürerek çağdaş resim sanatını inceler. PÇ-7 Resim tekniklerinin ortaya çıkışını, gelişimini ve nasıl kullanılacağını bilir. PÇ-11 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-15 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-17 Yabancı bir dil kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve iletişim kurar. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
renge ilişkin bilgiler ve deneysel uygulamalar yapma, sanatsal fikirlerini farklı malzemelerin olanakları üzerinde deneyebilme. Öğrencinin resimsel ifadede plastik anlatım öğelerini kullanarak, malzeme ve teknikleri kişisel tercihler üzerinden kurabilmesi, Sanatın meselelerini kendi anlatım dilini yapılandırmak amacıyla kullanabilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | 1960 sonrası modern sanat akımları üzerine görsel örnekler ve tartışma ve serbest resim uygulamaları | Sözlü Anlatım |
2 | 1960 sonrası modern sanat akımları üzerine görsel örnekler ve tartışma ve serbest resim uygulamaları | Sözlü Anlatım |
3 | 1960 sonrası modern sanat akımları üzerine görsel örnekler ve tartışma ve serbest resim uygulamaları | Sözlü Anlatım |
4 | 5 figürlü serbest kompozisyon. | Uygulama |
5 | 5 figürlü serbest kompozisyon. | Uygulama |
6 | 5 figürlü serbest kompozisyon. | Uygulama |
7 | Kolaj ve boya uygulamaları | Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kolaj ve boya uygulamaları | Uygulama |
10 | Kolaj ve boya uygulamaları | Uygulama |
11 | Bireysel resim uygulamaları | Uygulama |
12 | Bireysel resim uygulamaları | Uygulama |
13 | Bireysel resim uygulamaları | Uygulama |
14 | Bireysel resim uygulamaları | Uygulama |
15 | Kavramsal Sanat üzerine tartışmalar ve bireysel resim uygulamaları | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gombrich, Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1984 | |
2 | N. Lynton, Modern Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1982 | |
3 | Sanatta Manevilik Üstüne, Vassily Kandinsky | |
4 | 1960 Sonrası Sanat Akımlar, Eğilimler, Gruplar, Sanatçılar Semra Germaner | |
5 | Modern Sanat Üzerine Paul Klee Altıkırkbeş Yayınları | |
6 | Venedik İstanbul / Venice Istanbul 51. Uluslararası Venedik Bienali'nden Bir Seçki Kolektif İstanbul Modern Sanat Müzesi | |
7 | İki Yılda Bir Sanat Bienal Yazıları 19872003 Beral Madra Norgunk Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders malzemeleri, yağlı pastel, su bazlı akrilik vb. gibi deneysel çalışmalara olanak sağlayan materyaller( kolaj vb) |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 5 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 |
c) Performans Ödevi | 4 | 4 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 3 | 3 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 4 | 1 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 4 | 1 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 173 |