|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CAHİT KÖME (cahit@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı bilgisayar sistemleri ve internet hakkında temel kavramlarını ve işletim sistemi (Windows), ofis uygulama programlarının (MS Word, Excel, PowerPoint) temel seviyede kullanım becerilerini vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | MS Excel uygulamasını kullanarak çalışma kitabı oluşturabilir, hücrelere veri girişi yapabilir, formül ekleyebilir, verilerin grafiklerini oluşturabilir |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | MS Excel uygulamasını kullanarak program ve çalışma kitaplarının özelliklerini değiştirebilir ve belgeyi yazdırabilir |
PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. PÇ-9 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | MS Powerpoint programında slayt oluşturabilir, kaydedebilir. |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. PÇ-9 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | MS Powerpoint programında sunum hazırlayabilir. Slayt süsleyebilir. |
PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. PÇ-7 Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirler. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. PÇ-9 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Microsoft Excel programını başlatmak ve tanımak, hücreler, Excel’de seçim yöntemleri, Excel’de taşıma kopyalama silme yöntemleri, Hücre-satır-sütun ekleme, çalışma sayfası, satır sütun genişliklerini ayarlama, hücrelere açıklama koyma, hücrelere hızlı bilgi girişi, Matematiksel işlemler ve formül oluşturma, Matematiksel fonksiyonlar, karşılaştırma fonksiyonları, mantıksal fonksiyonlar, metin fonksiyonları, tarih ve saat fonksiyonları, fonksiyonları kopyalama, Excel sayfalarını biçimlendirme, grafik oluşturma, sayfa düzeni ile çalışmak, çalışma sayfalarını yazdırmak, Microsoft Powerpoint programını başlatmak, slaytlarla çalışmak, Sunu görünümleri ve kaydetme işlemleri, Metin kutusu işlemleri, Slaytları süslemek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Microsoft Excel programını başlatmak ve tanımak, hücreler, Excel’de seçim yöntemleri | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
2 | Excel’de taşıma kopyalama silme yöntemleri, hücre-satır-sütun ekleme | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
3 | Çalışma sayfası, satır sütun genişliklerini ayarlama, hücrelere açıklama koyma, hücrelere hızlı bilgi girişi | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
4 | Matematiksel işlemler ve formül oluşturma | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
5 | Matematiksel fonksiyonlar, karşılaştırma fonksiyonları | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
6 | Mantıksal fonksiyonlar, metin fonksiyonları, tarih ve saat fonksiyonları, fonksiyonları kopyalama | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
7 | Excel sayfalarını biçimlendirme, grafik oluşturma, sayfa düzeni ile çalışmak, çalışma sayfalarını yazdırmak | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Microsoft Powerpoint programını başlatmak | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
10 | Slaytlarla çalışmak | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
11 | Sunu görünümleri ve kaydetme işlemleri | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
12 | Metin kutusu işlemleri | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
13 | Slaytları süslemek | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
14 | Slaytları süslemek | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
15 | Final sınavına hazırlık | Sunum ve laboratuvar uygulaması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İşçitürk, G. B. (2017). Bilgisayara giriş. Pegem Atıf İndeksi, 1-258. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve Projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 9 | 18 |
c) Performans Ödevi | 2 | 5 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |