Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / BIY 202 - BİYOLOJİ

Kodu: BIY 202 Adı: OMURGALI HAYVANLAR SİSTEMATİĞİ Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BİYOLOJİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEVİL SUNGUR,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Omurgalı hayvanların sınıflandırılması, evrimi ve sistematik kategorilerin genel biyolojik özellikleri hakkında bilgi vermektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Omurgalı hayvanların sınıflandırmasını açıklayabilir. PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Omurgalı hayvanların evrimini açıklayabilir. PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Omurgalı hayvanların zoocoğrafik dağılımlarını açıklayabilir. PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir
PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir
PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir
PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Omurgalı hayvanların sınıflandırılmasının yapılması, omurgalıların evrimsel gelişimleri, sistematik kategorilerin genel biyolojik özellikleri, zoocoğrafik dağılımları ve önemli türlerin latince isimleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi. Hayvanlar aleminin sınıflandırılmasında yararlanılan bazı temel karakterler. Kordalıların genel özellikleri, kökeni ve alt sistematik grupları Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası
2 Protochordata’nın genel özellikleri ve sınıflandırılması. Hemichordata ve Urochordata’nın genel özellikleri, gelişimi ve sınıflandırılması Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme, kavram haritası
3 Cephalochordata’nın genel özellikleri ve sınıflandırılması, Amphioxus'un morfolojik özellikleri, hareket, iskelet yapısı, dolaşım, boşaltım, sinir sistemleri, eşey organları ve gelişimi. Konu anlatımı, soru cevap, kavram haritası
4 Petromyzontes Takımının genel karakterleri, morfoloji, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir sistemler ve duyu organları, üreme ve sınıflandırılması Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası
5 Chondrichthyes’in genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir, üreme sistemi, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası
6 Osteichthyes’in genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir, üreme sistemi, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası
7 Amphibia’nın genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir, üreme sistemi, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri. Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası
8 Ara Sınav
9 Reptilia’nın genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım sistemi, sinir, üreme sistemi, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası
10 Reptilia’nın sınıflandırılması. Konu anlatımı, soru cevap, kavram haritası
11 Kuşların karakteristik özellikleri, sinıflandırmada kendinden önceki ve sonraki gruplara göre değerlendirilmesi Konu anlatımı, soru cevap, tartışma
12 Kuşların genel morfolojik özellikleri, duyu organları, dolaşım, boşaltım, sindirim ve üreme sistemler Konu anlatımı, soru cevap
13 Memelilerin karakteristik özellikleri ve diğer sınıflara göre gelişmişliğinin değerlendirilmesi Konu anlatımı, soru cevap, tartışma
14 Memelilerin duyu organları, dolaşım, boşaltım, sindirim ve üreme sistemleri Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası
15 Memelilerin sınıflandırması Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kuru, M., 1996. Omurgalı Hayvanlar
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 1 8
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 15 1 15
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 145