|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİL SUNGUR (sevilsungur@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEVİL SUNGUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Omurgalı hayvanların sınıflandırılması, evrimi ve sistematik kategorilerin genel biyolojik özellikleri hakkında bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Omurgalı hayvanların sınıflandırmasını açıklayabilir. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Omurgalı hayvanların evrimini açıklayabilir. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Omurgalı hayvanların zoocoğrafik dağılımlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir PÇ-6 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir PÇ-8 Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir PÇ-10 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Omurgalı hayvanların sınıflandırılmasının yapılması, omurgalıların evrimsel gelişimleri, sistematik kategorilerin genel biyolojik özellikleri, zoocoğrafik dağılımları ve önemli türlerin latince isimleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hayvanların sınıflandırılması ve isimlendirilmesi. Hayvanlar aleminin sınıflandırılmasında yararlanılan bazı temel karakterler. Kordalıların genel özellikleri, kökeni ve alt sistematik grupları | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası |
2 | Protochordata’nın genel özellikleri ve sınıflandırılması. Hemichordata ve Urochordata’nın genel özellikleri, gelişimi ve sınıflandırılması | Konu anlatımı, soru cevap, örneklendirme, kavram haritası |
3 | Cephalochordata’nın genel özellikleri ve sınıflandırılması, Amphioxus'un morfolojik özellikleri, hareket, iskelet yapısı, dolaşım, boşaltım, sinir sistemleri, eşey organları ve gelişimi. | Konu anlatımı, soru cevap, kavram haritası |
4 | Petromyzontes Takımının genel karakterleri, morfoloji, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir sistemler ve duyu organları, üreme ve sınıflandırılması | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası |
5 | Chondrichthyes’in genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir, üreme sistemi, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası |
6 | Osteichthyes’in genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir, üreme sistemi, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası |
7 | Amphibia’nın genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım, sinir, üreme sistemi, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri. | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Reptilia’nın genel karakterleri, morfolojik özellikleri, deri ve renk, iskelet, sindirim, dolaşım, solunum, boşaltım sistemi, sinir, üreme sistemi, yaşama ortamları ve beslenmeleri, insanlarla ilişkileri | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası |
10 | Reptilia’nın sınıflandırılması. | Konu anlatımı, soru cevap, kavram haritası |
11 | Kuşların karakteristik özellikleri, sinıflandırmada kendinden önceki ve sonraki gruplara göre değerlendirilmesi | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma |
12 | Kuşların genel morfolojik özellikleri, duyu organları, dolaşım, boşaltım, sindirim ve üreme sistemler | Konu anlatımı, soru cevap |
13 | Memelilerin karakteristik özellikleri ve diğer sınıflara göre gelişmişliğinin değerlendirilmesi | Konu anlatımı, soru cevap, tartışma |
14 | Memelilerin duyu organları, dolaşım, boşaltım, sindirim ve üreme sistemleri | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası |
15 | Memelilerin sınıflandırması | Konu anlatımı, tartışma, örneklendirme, soru cevap, kavram haritası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kuru, M., 1996. Omurgalı Hayvanlar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notları, Kitap, Laboratuvar Örnekleri, Şekil, Video Görüntüleri, Harita |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 145 |