|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GENÇAY AKGÜL (akgul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GENÇAY AKGÜL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bitkilerin morfolojik özelliklerini, morfolojik yapılardaki değişiklikler ve bunların bitkiler açısından önemini öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bitki morfolojisi hakkında bilgi sahibi olur |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Vejetatif organları bilir |
PÇ-3 Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, biyolojik analiz özellikleri gelişmiş olup, ekip çalışmalarına yatkındırlar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Generatif organları bilir |
PÇ-4 Biyoloji ve ilgili alanlarda biyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Taksonomide bu bilgileri kullanır |
PÇ-14 Biyoloji alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Vegetatif organlar (büyüme organları) Kök morfolojisi Kök metamorfozları Gövde morfolojisi Gövde tipleri ve dallanma Gövde metamorfozları Yaprak morfolojisi Arasınav Yaprak damarlanması, tipleri ve metamorfozları Generatif organlar Çiçek morfolojisi Çiçek durumları Çiçek diyagramı Meyve morfolojisi Tohum morfolojisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Vegetatif organlar (büyüme organları) | Uzaktan Eğitim |
2 | Kök morfolojisi | Uzaktan Eğitim |
3 | Kök metamorfozları | Uzaktan Eğitim |
4 | Gövde morfolojisi | Uzaktan Eğitim |
5 | Gövde tipleri ve dallanma | Uzaktan Eğitim |
6 | Gövde metamorfozları | Uzaktan Eğitim |
7 | Yaprak morfolojisi | Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaprak damarlanması | Uzaktan Eğitim |
10 | Yaprak Tipleri ve metamorfozları | Uzaktan Eğitim |
11 | Generatif organlar | Uzaktan Eğitim |
12 | Çiçek morfolojisi | Uzaktan Eğitim |
13 | Çiçek durumları ve Çiçek diyagramı | Uzaktan Eğitim |
14 | Meyve morfolojisi | Uzaktan Eğitim |
15 | Tohum morfolojisi | Uzaktan Eğitim |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Toker, C. Bitki Morfolojisi, Ankara Üniv. Fen Fak. Teksirler Serisi, Ankara, 2006. | |
2 | Yakar, N. Bilge, E. Genel Botanik, İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları Nu.200, İstanbul, 1987. | |
3 | Yentür, S. Bitki Anatomisi, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1995. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Toker, C., 2006. Bitki Morfolojisi, Ankara Üniv. Fen Fak. Teksirler Serisi, Ankara. Yakar, N. Bilge, E. Genel Botanik, İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi Yayınları Nu.200, İstanbul, 1987. Yentür, S. Bitki Anatomisi, İstanbul Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1995. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | 8 | 1 | 10 |
4.Sunum | 2 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 2 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 2 | 13 | 26 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |