|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AYSEL KEKİLLİOĞLU (akekillioglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Genleri ve genlerin moleküler yapısını anlamak, genetik materyalin sentezi ve kalıtsal hastalıkların DNA analiz metodları ile açıklanması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Genlerin işleyişinin ve etkilerinin belirlenmesi, |
PÇ-1 Biyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlar PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hücrenin moleküler yapısını öğrenir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | DNA, RNA ve protein sentezini bilir |
PÇ-2 Biyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlar ve aktarır PÇ-7 Biyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisine sahiptir PÇ-11 Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izler |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Moleküler Biyolojiye giriş. Nükleik asitlerin yapısı ve özellikleri. Deoksiribonükleik asitler. Ribonükleik asitler. Prokaryotlarda Genetik materyalin biçimi ve organizasyonu. Ökaryotlarda Genetik materyalin biçimi ve organizasyonu. Prokaryotlarda DNA replikasyonu. Ökaryotlarda DNA replikasyonu. Transkripsiyon ve RNA prosesi. Genetik Kod. Protein sentezi. Gen ekspresyonunun regülasyonu. Mutasyonlar. DNA onarımı. Genetik rekombinasyon | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Moleküler Biyolojiye giriş. | Anlatma Yöntemi |
2 | Nükleik Asitlerin Kalıtım Materyali Olduğunun Ispatlanması | Anlatma Yöntemi |
3 | Nükleik asitlerin yapısı | Anlatma Yöntemi |
4 | Proteinlerin yapısı ve fonksiyonları | Anlatma Yöntemi |
5 | DNA replikasyon mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
6 | Genetik rekombinasyon mekanzimaları | Anlatma Yöntemi |
7 | Virüslerde Replikasyon Mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genetik kod, Transkripsiyon ve translasyon | Anlatma Yöntemi |
10 | Transkripsiyon ve RNA Prosesi | Anlatma Yöntemi |
11 | Prokaryotik ve ökaryotik organizmalarda kromozom organizasyonu | Anlatma Yöntemi |
12 | Prokaryot ve Ökaryot DNA Kromozomların ve Genlerin Yapıları | Anlatma Yöntemi |
13 | Plazmid-DNA, Transpozonlar, Yapı ve Fonksiyon. | Anlatma Yöntemi |
14 | Amino Asitler ve ProteinlerProtein Sentezinin ardışık safhaları, Polipeptid katlanması ve sekresyon proteinleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Rekombinant DNA Teknolojisi ve DNA Manipulasyonları. | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ahmet YILDIRIM, Fevzi BARDAKÇI, Mehmet KARATAŞ, Bahattin TANYOLAÇ, Moleküler Biyoloji, Nobel Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Genes VII, Benjamin Lewin Klug S., Cummings MR (2002) Genetik. Palme Yayıncılık |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 13 | 13 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 9 | 27 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |