|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖKHAN ALKAN (gokhanalkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, öğrencilerin rekreasyon ve animasyon uygulama becerilerini geliştirmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | rekreasyon ve animasyon kavramlarını bilir ve boş zamanları organize edebilir |
PÇ-1 Turizm animasyonu ile ilgili temel kavramları tanımlar. PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır PÇ-14 Misafirlerin toplu olarak katıldığı gösteri organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | bir animasyon departmanını yönetebilir |
PÇ-2 Turizm alanındaki yasal düzenlemeler ve mesleki standartları bilir. PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-9 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-10 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. PÇ-18 Üstlerine karşı saygılıdır ve onlardan aldığı görevleri eksiksiz yerine getirerek, kriz anlarında kendi çözümünü kendisi üretir. PÇ-19 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. PÇ-21 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | boş zaman etkinliklerini planlayabilir |
PÇ-3 Turizm İşletmelerinin etkilendiği iç ve dış çevresel faktörleri bilir. PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-11 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-16 Sahne araçları teknik bilgisi, çocuk psikolojisi, temel müzik bilgisi,konuşma sanatı ve tekniği, yönetim ve organizasyon, , kültür ve halk bilimleri, çocuk animasyonu ve uyarlama teknikleri konularına hakimdir ve bu konularla ilgili organizasyonlarda aktif görev alır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| bu ders, rekreasyon ve animasyon teorisini ve örnek uygulamalarını içerir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | turizm ve turist kavramları. turizm olayının yapısal özellikleri, turistlerin genel anlamda beklentileri. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 2 | zaman, boş zaman, rekreasyon ve animasyon kavramlarının analizi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 3 | rekreasyon ve turizm ilişkisi, aktif tatil kavramı. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 4 | Rekreasyon/animasyon planlama ilkeleri ve projelendirme aşamaları. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 5 | animasyon yönetimi ve işletmeciliği. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 6 | rekreasyon/animayon faaliyetlerinin türleri. işletmeler için doğru faaliyet seçimi. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 7 | Rekreasyon faaliyetlerinde liderlik, liderlik türleri, liderlik rolü farklılaşması, liderlik zorlukları. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Rekreasyon faaliyetlerinin toplumda yaygınlaşmasının nedenleri, işletmelerin rekreasyon faaliyetlerini tercih etme nedenleri. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 10 | genel hatları ve kuralları ile spor animasyonu teorisi ve bir örnek uygulama. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 11 | genel hatları ve kuralları ile çocuk animasyonu teorisi ve bir örnek uygulama. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | genel hatları ve kuralları ile sahne animasyonu teorisi ve bir örnek uygulama. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | genel hatları ve kuralları ile kültürel animasyon teorisi ve bir örnek uygulama. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | genel hatları ve kuralları ile çocuk animasyonu teorisi ve bir örnek uygulama. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 15 | dönem sonu sınıf uygulaması. | Anlatma Yöntemi Örnek Olay Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Planlı Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | boş zaman ve rekreasyon yönetimi, Ayhan GÖKDENİZ | |
| 2 | REKREASYON: Boş Zamanları Değerlendirme, Suat KARAKÜÇÜK | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| ders kitabı, görsel materyaller, çeşitli oyun araçları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 94 | ||