| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Ritim eğitimi ve dans dersinin temel kurallarını açıklayabilir |
PÇ-13 Makyaj teknikleri, komedi teknikleri, hareket ritim ve dans tekniklerini bilir ve uygular.
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 |
Ritim eğitimi ve dans becerilerine ait öğretim metotlarını uygulayabilir |
PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 |
Ritim eğitimi ve dans branşına ait adımlama tekniklerini uygulayabilir |
PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Ritim ve dansla ilgili genel kavramlar.
Müzik ve hareket uyumu.
Duruş çalışmaları.
Değişik yürüyüş, koşu, sıçrama, sekme, atlama, dönme çalışmaları.
Ritim ve grup uyumu
Koreografi tekniği |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Ritim ve dans tanımlarının yapılması, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması.Hareket kavramı ve unsurları. |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 2 |
Nota ve ölçü bilgilerinin verilmesi.tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi,temponun tanımlanması |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 3 |
Temel duruşlar ve yürüyüş/koşu çeşitleri |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 4 |
Ritme uygun hareket kazanımları.Tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarının çalışılması |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 5 |
Basit hareketlerin ritim eşliğinde yapılması |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 6 |
Yön değiştirerek yürüyüşler, müziğe göre hareket çalışmaları, çeşitli adım formlarının kullanılması |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 7 |
Müziğe uygun adımlamalarla kol pozisyonlarının çalışılması.dansa uygun müzik seçimi hakkında bilgi verilmesi. |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Dans teknikleri, galop, hoplama,tay hareketlerinin yer katederek çalışılması. Hamleler, esnetmeler ve bu hareketlerin çeşitli adım formlarında uygulanması. |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 10 |
Sıçrama ve atlamalar, dönüşlerin öğretilmesi. Ara adımlamalarla sıçrama ve dönüşlerin birleştirilmesi |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 11 |
Öğrenilen temel hareketlerin bağlantı hareketleri kullanılarak çalışılması.Çeşitli başlangıç pozları. |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 12 |
Diziliş ve alan kullanma |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 13 |
Dans ve round tutuş şekilleri |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 14 |
Koreografi temel bilgisi |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 15 |
Ritim ve gurup uyumu-Koreografi tekniği |
Sözlü anlatım ve uygulama |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| 1 |
Ted ANDREWS, Büyüsel Dans Teknikleri, Çevirmen; Ayşe GORBON, New Age Yayınları, 2002. |
| 2 |
Nevzat ÖZKAN, Ritim Eğitimi ve Modern Danslar, Nobel Yayınları, 2006. |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
| Ders kitabı vb. yazılı kaynaklar ve internet
|