| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TURİZM ANİMASYONU | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | TÜLAY AVCI TAŞKIRAN (tulayavci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		KÜRŞAT ÖZCAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Turizm sektöründe yaygın olarak karşılaşılan spor ve oyun türlerini öğretmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | spor animasyonlarını bilir ve uygulayabilir | 
			
		 
			PÇ-4 Otel işletmelerinde verilen rekreasyon, animasyon, eğlence, spor aktiviteleri gibi hizmetlerin nasıl organize edildiğini ve sunulduğunu bilir. PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | spor branşlarının malzemeleri, sahaları ve kuralları hakkında yorum yapabilir | 
			
		 
			PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular.  PÇ-12 Otel işletmelerinde animasyon departmanı altında yapılan, dans, tiyatro, çocuk oyunları, havuz oyunları ve diğer spor aktiviteleri uygulamalarını bilir ve bu uygulamalarda aktif görev alır PÇ-14 Misafirlerin toplu olarak katıldığı gösteri organizasyonlarında ekip elemanı olarak takım çalışmasına katılır. PÇ-15 Spor ve oyun bilgisi, sahne uygulaması, dünya dansları, step-aerobik ve koreografi uygulamalarını bilir ve uygular. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| spor ve oyun kavramlarının tanımı ve tarihsel gelişimi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Spor ve oyun kavramlarının tanımı ve tarihsel gelişimi. | konu anlatımı ve uygulama | 
| 2 | sportif oyun türleri ve bir örnek uygulama. | konu anlatımı ve uygulama | 
| 3 | çocuk oyunları ve bir örnek uygulama. | konu anlatımı ve uygulama | 
| 4 | geleneksel oyunlar ve bir örnek uygulama. | konu anlatımı ve uygulama | 
| 5 | voleybol/basketbol/hentbol gibi top ile oynanan takım sporlarının karakteristik özellikleri ve kuralları. | konu anlatımı ve uygulama | 
| 6 | yürüyüş/tırmanma/ kampçılık gibi doğa sporlarının karakteristik özellikleri ve kuralları. | konu anlatımı ve uygulama | 
| 7 | su sporları, türleri ve kuralları. | konu anlatımı ve uygulama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | binicilik/okçuluk/atlı cirit gibi geleneksel sporların karakteristik özellikleri ve kuralları. | konu anlatımı ve uygulama | 
| 10 | kort tenisi/masa tenisi/badminton gibi raket ile oynanan sporların karakteristik özellikleri ve kuralları. | konu anlatımı ve uygulama | 
| 11 | spor yaralanmaları ve basit ilk yardım teknikleri | konu anlatımı ve uygulama | 
| 12 | spor yaralanmaları ve basit ilk yardım teknikleri | konu anlatımı ve uygulama | 
| 13 | turizm sektöründe yaygın görülen spor animasyonları. | konu anlatımı ve uygulama | 
| 14 | turizm sektöründe yaygın görülen spor animasyonları. | konu anlatımı ve uygulama | 
| 15 | turizm sektöründe yaygın görülen spor animasyonları. | konu anlatımı ve uygulama | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | megep.meb.gov.tr, Eğlence Hizmetleri, Takım Sporları, 2007 | |
| 2 | megep.meb.gov.tr, Eğlence Hizmetleri, Bireysel Sporları, 2006 | |
| 3 | Metin YENİGÜN,Spor Kitabı öğretmen ve öğrenciler için spor oyun kuralları, detay yayıncılık, 2018 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı vb. yazılı kaynaklar ve internet | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 10 | 20 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||