|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | TURİZM VE SEYAHAT HİZMETLERİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AKİF ALAŞHAN (akifalashan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜNAY EROL, KAYHAN KARAKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Var | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; öğrencilerin teorik bilgilerini pratiğe dönüştürmeleridir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İşletmelerin çeşitlerini bilir |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. PÇ-9 Edindiği teorik ve pratik deneyimle, sektörde karşılaştığı sorunları analiz eder ve çözüm üretir. PÇ-17 Birlikte çalıştığı arkadaşlarına yardım eder ve astlarını sürekli eğiterek gelişmelerini sağlar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Teorik bilgiyi deneyime dönüştürür |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-8 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. PÇ-10 İletişim gücü yüksektir ve ekip çalışmasına uyum sağlar. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Alanıyla ilgili gerçek operasyonlarda görev yapar |
PÇ-6 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği teorik ve pratik bilgileri sektörde rahatlıkla uygular. PÇ-11 Astları ve üstleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Kriz anında karar verir ve uygular |
PÇ-12 İş yoğunluğu, stres ve baskı altında çalışabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-20 Olağandışı durumlarda kendi görevi dışında kalan görevleri de yerine getirerek çalışma arkadaşlarına yardım eder. PÇ-22 Mesleği ile ilgili yenilikleri sürekli takip eder ve kendini sürekli geliştirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Yabancı dilde okur, dinler, anlar, yazar ve konuşur. |
PÇ-5 En az bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü A2 düzeyinde bilir. PÇ-8 Okulda ve staj çalışmalarında edindiği yabancı dil bilgisini sektörde kullanır. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alanla ilgili işletmelerde farklı departmanlarda 30 iş günü süresince uygulama çalışmalarının yapılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tezin/staj raporunun teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Beceri geliştirme çalışması |
2 | Tezin/staj raporunun teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Beceri geliştirme çalışması |
3 | Tezin/staj raporunun teorik çerçevesini oluşturma ve yazma | Beceri geliştirme çalışması |
4 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama. Staj yapılan departman hakkında bilgi elde etme. | Beceri geliştirme çalışması |
5 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama. Staj yapılan departman hakkında bilgi elde etme. | Beceri geliştirme çalışması |
6 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama. Staj yapılan departman hakkında bilgi elde etme. | Beceri geliştirme çalışması |
7 | Teze ilişkin alan çalışmasını yapma veya anketi uygulama. Staj yapılan departman hakkında bilgi elde etme. | Beceri geliştirme çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tez açısından verileri analiz etme veya stajın etkinliğini değerlendirme | Beceri geliştirme çalışması |
10 | Tez açısından verileri analiz etme veya stajın etkinliğini değerlendirme | Beceri geliştirme çalışması |
11 | Tez çalışmasını veya staj raporunu yazma | Beceri geliştirme çalışması |
12 | Tez çalışmasını veya staj raporunu yazma | Beceri geliştirme çalışması |
13 | Tez çalışmasını/staj raporunu danışmanla birlikte okuma | Beceri geliştirme çalışması |
14 | Tez çalışmasını/staj raporunu danışmanla birlikte okuma | Beceri geliştirme çalışması |
15 | Tezin/staj raporunun sunumu ve kabulü | Beceri geliştirme çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İşletmelerde kullanılan malzeme ve ekipmanlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 2 | 1 | 40 |
5.Rapor | 4 | 1 | 60 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 24 | 6 | 144 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |