Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Rölöve, restorasyon, restitüsyon, rekonstrüksiyon ve konservasyon kavramlarını tanımlayabilir. |
PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temelini açıklayabilir. |
PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenleri kavrayabilir. |
PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Restorasyon öncesinde yapılan çalışmaları anlatabilir. |
PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Genel restorasyon ilkeleri hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, yeniden kullanım ve çağdaş ek kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Yeniden yapım (Rekonstrüksiyon), temizleme ve taşıma kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 |
Arkeolojik restorasyon konusunda bilgi verebilir. |
PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Rölöve, Restorasyon, Restitüsyon, Rekonstrüksiyon ve Konservasyon Kavramlarının Tanımı, Koruma Düşüncesinin Gelişimi ve Kuramsal Temeli, Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler, Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler, Restorasyon Öncesinde Yapılan Çalışmalar, Genel Restorasyon İlkeleri, Genel Restorasyon Teknikleri, Sağlamlaştırma ve Bütünleme, Yenileme, Yeniden Kullanım, Çağdaş Ek, Yeniden Yapım (Rekonstrüksiyon), Temizleme ve Taşıma, Arkeolojik Restorasyon, Genel Değerlendirme. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Rölöve, Restorasyon, Restitüsyon, Rekonstrüksiyon ve Konservasyon Kavramlarının Tanımı |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
2 |
Koruma Düşüncesinin Gelişimi ve Kuramsal Temeli |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
3 |
Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
4 |
Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
5 |
Restorasyon Öncesinde Yapılan Çalışmalar |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
6 |
Genel Restorasyon İlkeleri |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
7 |
Genel Restorasyon Teknikleri |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Sağlamlaştırma ve Bütünleme |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
10 |
Yenileme, Yeniden Kullanım |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
11 |
Çağdaş Ek |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
12 |
Yeniden Yapım (Rekonstrüksiyon) |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
13 |
Temizleme ve Taşıma |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
14 |
Arkeolojik Restorasyon |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
15 |
Genel Değerlendirme |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap. |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. İstanbul: Yapı Endüstri Yayınevi. |
2 |
Kuban, D. (2000). Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu. İstanbul: Yem Yayınları. |
3 |
Küçükkaya, A. (2004). Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri. İstanbul: Birsen Yayınevi. |
4 |
Sutherland, W. J. (2008). The Conservation Handbook. Oxford: Blackwell Publishing. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı |