Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MRS104 - MİMARİ RESTORASYON

Kodu: MRS104 Adı: GENEL RESTORASYON TEKNİKLERİ VE İLKELERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MİMARİ RESTORASYON
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SULTAN DALKIRAN (sultandalkiran@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SULTAN DALKIRAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Restorasyon uygulamalarının geçmişi ve dünyada uygulanan güncel restorasyon teknikleri ve ilkelerinin öğrencilere aktarılması amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Rölöve, restorasyon, restitüsyon, rekonstrüksiyon ve konservasyon kavramlarını tanımlayabilir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Koruma düşüncesinin gelişimi ve kuramsal temelini açıklayabilir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Anıtlarda bozulmaya neden olan etkenleri kavrayabilir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Restorasyon öncesinde yapılan çalışmaları anlatabilir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Genel restorasyon ilkeleri hakkında bilgi verebilir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Sağlamlaştırma, bütünleme, yenileme, yeniden kullanım ve çağdaş ek kavramlarını açıklayabilir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Yeniden yapım (Rekonstrüksiyon), temizleme ve taşıma kavramlarını açıklayabilir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 Arkeolojik restorasyon konusunda bilgi verebilir. PÇ-13 Korumanın amaçları, tarihsel gelişimi, korunması gereken değerler ve saptanmasındaki temel İlkeler, koruma anlayışının evrimi, koruma ve restorasyonun uygulama terminolojisi ve yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Rölöve, Restorasyon, Restitüsyon, Rekonstrüksiyon ve Konservasyon Kavramlarının Tanımı, Koruma Düşüncesinin Gelişimi ve Kuramsal Temeli, Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler, Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler, Restorasyon Öncesinde Yapılan Çalışmalar, Genel Restorasyon İlkeleri, Genel Restorasyon Teknikleri, Sağlamlaştırma ve Bütünleme, Yenileme, Yeniden Kullanım, Çağdaş Ek, Yeniden Yapım (Rekonstrüksiyon), Temizleme ve Taşıma, Arkeolojik Restorasyon, Genel Değerlendirme.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Rölöve, Restorasyon, Restitüsyon, Rekonstrüksiyon ve Konservasyon Kavramlarının Tanımı Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
2 Koruma Düşüncesinin Gelişimi ve Kuramsal Temeli Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
3 Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
4 Anıtlarda Bozulmaya Neden Olan Etkenler Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
5 Restorasyon Öncesinde Yapılan Çalışmalar Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
6 Genel Restorasyon İlkeleri Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
7 Genel Restorasyon Teknikleri Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
8 Ara Sınav
9 Sağlamlaştırma ve Bütünleme Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
10 Yenileme, Yeniden Kullanım Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
11 Çağdaş Ek Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
12 Yeniden Yapım (Rekonstrüksiyon) Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
13 Temizleme ve Taşıma Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
14 Arkeolojik Restorasyon Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
15 Genel Değerlendirme Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ahunbay, Z. (1996). Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon. İstanbul: Yapı Endüstri Yayınevi.
2 Kuban, D. (2000). Tarihi Çevre Korumanın Mimarlık Boyutu. İstanbul: Yem Yayınları.
3 Küçükkaya, A. (2004). Taşların Bozulma Nedenleri ve Koruma Yöntemleri. İstanbul: Birsen Yayınevi.
4 Sutherland, W. J. (2008). The Conservation Handbook. Oxford: Blackwell Publishing.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 6 6
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 6 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60