|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MİMARİ RESTORASYON | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | TUĞÇE ÇETİNKAYA KENCER (tugcecetinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı rölöve almasının ve çiziminin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Rölöve kroki alımı , proje çiziminde temel esas alınan bilgileri öğrenir uygulama aşamasını gösterebilir. |
PÇ-28 Tarihi yapıda ölçü alma tekniklerini ve çizimlerini yapımayı öğrenir. Rölöve ölçüm aletleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-34 Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-38 Rölöve çıkarmada kullanılan ölçme teknikleri, fotoğraf, video, fotogrametri, kopya alma, röportaj, gözleme dayalı analizler yoluyla belgeleme yapılması hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Geleneksel yapıların ve yapı elemanlarının tasarım ve yapısal yönden analizlerinin yapılmasını sağlayan rölövelerinin çıkarılmasını gösterebilir. |
PÇ-28 Tarihi yapıda ölçü alma tekniklerini ve çizimlerini yapımayı öğrenir. Rölöve ölçüm aletleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-34 Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-38 Rölöve çıkarmada kullanılan ölçme teknikleri, fotoğraf, video, fotogrametri, kopya alma, röportaj, gözleme dayalı analizler yoluyla belgeleme yapılması hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Geleneksel yapıların ve yapı elemanlarının mevcut durumunun saptanması: çevre ilişkileri, geçirdiği evreleri restorasyonuna temel oluşturacak tüm bilgilerin elde edilerek belgelenmesi için uygulanan yöntemleri gösterebilir. |
PÇ-28 Tarihi yapıda ölçü alma tekniklerini ve çizimlerini yapımayı öğrenir. Rölöve ölçüm aletleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-34 Geleneksel Türk Evlerinin bölgesel özellikleri, plan tipleri, yapı sistemleri ve yapı malzemeleri hakkında bilgi sahibi olur. PÇ-38 Rölöve çıkarmada kullanılan ölçme teknikleri, fotoğraf, video, fotogrametri, kopya alma, röportaj, gözleme dayalı analizler yoluyla belgeleme yapılması hakkında bilgi sahibi olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Bir tarihi yapının belgelenmesine yönelik projeleri hazırlayabilir. |
PÇ-40 Mimari projenin aşamaları olan vaziyet planı, plan, kesit, görünüş, perspektif, detay çizimlerini yapmayı öğrenir. PÇ-42 Mimari eserlerin belgelemesini yapmayı öğrenir. Yapılarda kullanılmış malzeme ve detayların çizimini gerçekleştirir. |
Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarihi ve geleneksel yapıların yapı elemanlarının tasarım ve yapısal yönden incelenebilmesini sağlayan rölövelerinin çıkartılmasının öğretilmesi. Ölçme teknikleri, fotoğraftan yararlanma, kopya alma vs. gibi her türlü rölöve alma tekniğinin anlatılması. Serbest elle ve teknik resim kurallarıyla çizim ve çalışma ilkeleri. Tarihi bir yapının geleneksel bir evin önemli bir bölümünün yada cephesinin rölövesinin yerinde uygulamalı olarak çizilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Rölövenin anlam ve amacı. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
2 | Rölöve çeşitleri, rölöve grubu birimleri. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
3 | Rölöve de kullanılan aletler. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
4 | Rölöve alan çalışması. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
5 | Rölöve alan çalışması, kroki yapmak. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
6 | Rölöve alan çalışması, fotoğraf çekmek. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
7 | Rölöve alan çalışması, ölçü almak. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
8 | Ara Sınav | |
9 | Rölöve masa çalışması. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
10 | Rölöve masa çalışması, kurşun kalem ön çizimler yapmak. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
11 | Rölöve masa çalışması, çinilemek ölçülendirmek. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
12 | Rölöve masa çalışması, fotoğraf albümü hazırlamak. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
13 | Rölöve masa çalışması, rölöve analiz raporu yazmak. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
14 | Yeni gelişmelerde kullanılabilecek malzemeler. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
15 | Yeni gelişmelerde kullanılabilecek malzemeler. | Sözlü, slayt anlatım, çizim üzerinde çalışmalar. senkron / asenkron |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ULUENGİN, BÜLENT (2013). RÖLÖVE. İstanbul: YAPI-ENDÜSTRİ MERKEZİ. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
1) Ders Notları, 2) Görsel Sunular. 3) Çizim aletleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 7 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 110 |