Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Kâgir yapılarda gereçlerin bünyesel özellikleri ve fiziksel çevrelerini açıklayabilir. |
PÇ-32 Kâgir yapılarda bozulma nedenleri ve alınması gereken koruma yöntemleri konusunda temel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Kâgir yapılarda genel hasar nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-32 Kâgir yapılarda bozulma nedenleri ve alınması gereken koruma yöntemleri konusunda temel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Kâgir yapılardaki detay yanlışlıkları ve kullanıma bağlı bozulma nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-32 Kâgir yapılarda bozulma nedenleri ve alınması gereken koruma yöntemleri konusunda temel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Kâgir yapıların nemden etkilenme nedenlerini ve korunması için alınması gereken önlemleri aktarabilir. |
PÇ-32 Kâgir yapılarda bozulma nedenleri ve alınması gereken koruma yöntemleri konusunda temel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Kâgir yapılarda temelden çatıya sistem detayı ile sorunların analizini yapabilir. |
PÇ-32 Kâgir yapılarda bozulma nedenleri ve alınması gereken koruma yöntemleri konusunda temel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Kâgir yapılarda strüktürel koruma ve kuvvetlendirme yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-32 Kâgir yapılarda bozulma nedenleri ve alınması gereken koruma yöntemleri konusunda temel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Kâgir yapılarda taş seçimi, taş hastalıkları, taş temizliği, korunması ve sağlamlaştırılması hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-32 Kâgir yapılarda bozulma nedenleri ve alınması gereken koruma yöntemleri konusunda temel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-8 |
Kâgir yapılarda kullanılacak harç ve sıvaların özelliklerini açıklayabilir. |
PÇ-32 Kâgir yapılarda bozulma nedenleri ve alınması gereken koruma yöntemleri konusunda temel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-9 |
Kâgir yapılardaki bozulma nedenlerini ve restorasyon yöntemlerini aktarabilir. |
PÇ-32 Kâgir yapılarda bozulma nedenleri ve alınması gereken koruma yöntemleri konusunda temel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Kâgir Yapılarda Gereçlerin Bünyesel Özellikleri ve Fiziksel Çevreleri, Kâgir Yapılarda Genel Hasar Nedenleri, Detay Yanlışlıkları ve Kullanıma Bağlı Bozulma Nedenleri, Nemden Etkilenme Nedenleri, Hasarları ve Korunması, Temelden Çatıya Sistem Detayı İle Sorunların Analizi, Strüktürel Koruma, Kuvvetlendirme Yöntemleri, Taş Hastalıkları, Taşların Temizliği, Korunması ve Sağlamlaştırılması, Çürütmeler ve Patina, Taş Seçimleri ve İmitasyonlar, Harç ve Sıvaların Özellikleri, Bozulma Nedenleri ve Restorasyon Yöntemleri, Anastiloz. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Kâgir Yapılarda Gereçlerin Bünyesel Özellikleri ve Fiziksel Çevreleri |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
2 |
Kâgir Yapılarda Genel Hasar Nedenleri |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
3 |
Detay Yanlışlıkları ve Kullanıma Bağlı Bozulma Nedenleri |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
4 |
Nemden Etkilenme Nedenleri, Hasarları ve Korunması |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
5 |
Temelden Çatıya Sistem Detayı İle Sorunların Analizi |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
6 |
Strüktürel Koruma |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
7 |
Kuvvetlendirme Yöntemleri |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Taş Hastalıkları |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
10 |
Taşların Temizliği, Korunması ve Sağlamlaştırılması |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
11 |
Çürütmeler ve Patina |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
12 |
Taş Seçimleri ve İmitasyonlar |
Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
13 |
Harç ve Sıvaların Özellikleri |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
14 |
Bozulma Nedenleri ve Restorasyon Yöntemleri |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
15 |
Anastiloz |
Slayt gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, uygulamalar, soru-cevap.
Senkron / Asenkron |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Ali Bayraktar, Tarihi Yapıların Analitik İncelenmesi ve Sismik Güçlendirme Metotları, Beta Yayın Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2006. |
2 |
Ayşe Gülçin Küçükkaya, Taşların Bozulma Nedenleri Koruma Yöntemleri, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2004. |
3 |
Cengiz Bektaş, Koruma Onarım - Tüm Yapıtları 2, Literatür Yayıncılık, İstanbul, 2001. |
4 |
Kolektif, Geçmişten Geleceğe Anadolu’da Malzeme ve Mimarlık, Mimarlar Odası İstanbul BK Şubesi Yayınları, İstanbul, 2005. |
5 |
Zeynep Ahunbay, Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yapı Endüstri Yayınevi, İstanbul, 1996. |
6 |
lory zakar, kemal kutgün eyipgiller, mimari restorasyon koruma teknik ve yöntemleri |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
projeksiyon aleti |