Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

AVANOS GÜZEL SANATLAR MESLEK YÜKSEKOKULU / MRS217 - MİMARİ RESTORASYON

Kodu: MRS217 Adı: KONSERVASYON I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MİMARİ RESTORASYON
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SULTAN DALKIRAN (sultandalkiran@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Korunması gerekli taşınır - taşınmaz kültür ve tabiat varlıkları hakkındaki temel bilgiyi, koruma konusunda ulusal ve uluslararası idari yapılanma ve işleyişini, korumanın uygulanması konusunda genel bilgileri ve temel ilkeleri, taşınabilir eserlerde uygulanacak konservasyon - restorasyon çalışmalarındaki ilke ve yöntemleri, uygulanan konservasyon aşamalarını, konservasyon ve restorasyonda dökümantasyonu, eserlerin bozulma nedenlerini, eserleri etkileyen faktörleri, hasarların gözlem, ölçüm ve denetimi için alınacak önlemleri kavraması amaçlanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Konservasyon ve restorasyon hakkında bilgi sunabilir. PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Maddi bir kültürel varlık olarak korunan taşınır ve taşınmaz kültür varlıklarını açıklayabilir. PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Koruma konusunda ulusal ve uluslararası idari yapılanma ve işleyişi hakkında bilgi verebilir. PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Korumanın uygulanması konusundaki genel bilgileri ve temel ilkeleri aktarabilir. PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Taşınabilir eserlerin konservasyon ve restorasyonunda uygulanacak ilke ve yöntemleri açıklayabilir. PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Konservasyon ve Restorasyon Konusunda Genel Bilgiler, Maddi Kültür Varlığı Olarak Korunması Gerekli Taşınır - Taşınmaz Kültür Varlıklarına İlişkin Tanımlar, Koruma Konusunda Ulusal ve Uluslararası İdari Yapılanma ve İşleyişi, Korumanın Uygulanması Konusunda Genel Bilgiler, Temel İlkeler, Taşınabilir Eserlerin Konservasyon ve Restorasyonda Uygulanacak İlke ve Yöntemler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Konservasyon - Restorasyon Hakkında Genel Bilgiler Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
2 Maddi Kültür Varlığı Olarak Korunması Gerekli Taşınır-Taşınmaz Kültür Varlıklarına İlişkin Tanımlar Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
3 Maddi Kültür Varlığı Olarak Korunması Gerekli Taşınır-Taşınmaz Kültür Varlıklarına İlişkin Tanımlar Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
4 Maddi Kültür Varlığı Olarak Korunması Gerekli Taşınır-Taşınmaz Kültür Varlıklarına İlişkin Tanımlar Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
5 Koruma Konusunda Ulusal ve Uluslararası İdari Yapılanma ve İşleyişi Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
6 Koruma Konusunda Ulusal ve Uluslararası İdari Yapılanma ve İşleyişi Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
7 Koruma Konusunda Ulusal ve Uluslararası İdari Yapılanma ve İşleyişi Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
8 Ara Sınav
9 Korumanın Uygulanması Konusunda Genel Bilgiler Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
10 Korumanın Uygulanması Konusunda Genel Bilgiler Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
11 Temel İlkeler Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
12 Temel İlkeler Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
13 Taşınabilir Eserlerin Konservasyon ve Restorasyonda Uygulanacak İlke ve Yöntemler Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
14 Taşınabilir Eserlerin Konservasyon ve Restorasyonda Uygulanacak İlke ve Yöntemler Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
15 Taşınabilir Eserlerin Konservasyon ve Restorasyonda Uygulanacak İlke ve Yöntemler Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Başaran, S. (2000). Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon/Restorasyonu. İstanbul: Graphis Yayınları.
2 Jokilehto, J. (2009). A History of Archıtectural Conservation. İngiltere.
3 Ahunbay, Z. Eres, Z. Deniz, M. (2016). Conservation of Cultural Heritage in Turkey. İstanbul: Ege Yayınları.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90