|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MİMARİ RESTORASYON | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SULTAN DALKIRAN (sultandalkiran@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Korunması gerekli taşınır - taşınmaz kültür ve tabiat varlıkları hakkındaki temel bilgiyi, koruma konusunda ulusal ve uluslararası idari yapılanma ve işleyişini, korumanın uygulanması konusunda genel bilgileri ve temel ilkeleri, taşınabilir eserlerde uygulanacak konservasyon - restorasyon çalışmalarındaki ilke ve yöntemleri, uygulanan konservasyon aşamalarını, konservasyon ve restorasyonda dökümantasyonu, eserlerin bozulma nedenlerini, eserleri etkileyen faktörleri, hasarların gözlem, ölçüm ve denetimi için alınacak önlemleri kavraması amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Taşınabilir eserlerde uygulanan konservasyon aşamalarını açıklayabilir. |
PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Konservasyon ve restorasyonda dökümantasyon hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Genel olarak eserlerin bozulma nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Eserleri etkileyen faktörleri aktarabilir. |
PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Hasarların gözlem, ölçüm ve denetimi için alınacak önlemleri açıklayabilir. |
PÇ-35 Konservasyon ve restorasyon konusunda genel bilgilere sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Taşınabilir Eserlerde Uygulanan Konservasyon Aşamaları, Konservasyon ve Restorasyonda Dökümantasyon, Genel Olarak Eserlerin Bozulma Nedenleri, Eserleri Etkileyen Faktörler, Hasarlarının Gözlem, Ölçüm ve Denetimi İçin Alınacak Önlemler, “Nasıl Bir Koruma“ Konusunda Genel Değerlendirme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Taşınabilir Eserlerde Uygulanan Konservasyon Aşamaları | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
2 | Taşınabilir Eserlerde Uygulanan Konservasyon Aşamaları | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
3 | Taşınabilir Eserlerde Uygulanan Konservasyon Aşamaları | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
4 | Konservasyon ve Restorasyonda Dökümantasyon | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
5 | Konservasyon ve Restorasyonda Dökümantasyon | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
6 | Genel Olarak Eserlerin Bozulma Nedenleri | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
7 | Genel Olarak Eserlerin Bozulma Nedenleri | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genel Olarak Eserlerin Bozulma Nedenleri | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
10 | Eserleri Etkileyen Faktörler | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
11 | Eserleri Etkileyen Faktörler | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
12 | Eserleri Etkileyen Faktörler | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
13 | Hasarlarının Gözlem, Ölçüm ve Denetimi İçin Alınacak Önlemler | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
14 | Hasarlarının Gözlem, Ölçüm ve Denetimi İçin Alınacak Önlemler | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
15 | Hasarlarının Gözlem, Ölçüm ve Denetimi İçin Alınacak Önlemler | Powerpoint (slayt) gösterisi eşliğinde konu anlatımı, terimlerin açıklanması, soru-cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Başaran, S. (2000). Toprak ve Cam Eserlerin Konservasyon/Restorasyonu. İstanbul: Graphis Yayınları. | |
2 | Jokilehto, J. (2009). A History of Archıtectural Conservation. İngiltere. | |
3 | Ahunbay, Z. Eres, Z. Deniz, M. (2016). Conservation of Cultural Heritage in Turkey. İstanbul: Ege Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |