|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEZER SORGUN (ssorgun@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye ingilizce dilindeki matematiksel terimlerin türkçe anlamlarını öğretmek ve ingilizce matematiksel metinlerden türkçeye, türkçe matematiksel metinlerden de ingilizceye tercümelerin nasıl yapıldığını anlatmaktır. Ayrıca matematik alanındaki ingilizce kitapların bazı bölümlerini ve ingilizce makeleleri okutup anlamalarını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İngilizcedeki temel matematiksel terimleri öğrenir. |
PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
|
DÖÇ-2 | İngilizce matematiksel metinlerden Türkçeye nasıl tercüme yapılacağını öğrenir. |
PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. PÇ-10 Matematik temel alanının gerektirdiği yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B1 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İngilizce temel matematiksel terimler, İngilizce temel matematiksel terimlerin Türkçe anlamları, İngilizce matematiksel metinlerden Türkçe’ye tercümeler, Türkçe matematiksel metinlerden İngilizce’ye tercümeler, matematik alanındaki İngilizce kitabın bir bölümünün Türkçe’ye tercümesi, matematik alanındaki İngilizce bir makalenin Türkçe’ye tercümesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İngilizce temel matematiksel terimler | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
2 | İngilizce temel matematiksel terimlerin Türkçe anlamları | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
3 | İngilizce matematiksel metinlerden Türkçe’ye tercümeler | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
4 | Türkçe matematiksel metinlerden İngilizce’ye tercümeler | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
5 | İngilizce temel matematiksel terimler | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
6 | Matematik alanındaki İngilizce kitabın bir bölümünün Türkçe’ye tercümesi | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
7 | Matematik alanındaki İngilizce bir makalenin Türkçe’ye tercümesi | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İngilizce temel matematiksel terimler | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
10 | İngilizce temel matematiksel terimlerin Türkçe anlamları | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
11 | Matematik alanındaki İngilizce kitabın bir bölümünün Türkçe’ye tercümesi | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
12 | Matematik alanındaki İngilizce bir makalenin Türkçe’ye tercümesi | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
13 | İngilizce temel matematiksel terimler | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
14 | Matematik alanındaki İngilizce bir makalenin Türkçe’ye tercümesi | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
15 | Matematik alanındaki İngilizce kitabın bir bölümünün Türkçe’ye tercümesi | Sözlü anlatım, gösterim,soru cevap,okuma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |