|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHTAP ARACI KAZICI (maraci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHTAP ARACI KAZICI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Etik kuralları bilir. |
PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-6 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler, işçi sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Meslek hayatındaki etik dışı davranışların sonuçlarını bilir. |
PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-6 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler, işçi sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ahlak kavramını yorumlayabilir |
PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-6 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler, işçi sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Etik kavramını yorumlayabilir. |
PÇ-3 İnsan Kaynakları Yönetimi tekniklerini kullanarak karşılaşabileceği sorunlara çözüm önerileri geliştirebilir, bu önerileri sorunun taraflarıyla paylaşabilir ve bu amaçla gerektiğinde ekip oluşturup sorumluluk üstlenebilir. PÇ-4 İnsan Kaynakları Yönetimi ile ilgili bilgilere ulaşma, işe yarayanlarını seçme, anlama, yorumlama ve kullanma becerilerini geliştirerek öğrenmeyi öğrenir ve yaşam boyu uygulayabilir. PÇ-6 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler, işçi sağlığı ve güvenliği ile çevre koruma bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Mesleğin dayandığı temel ilkeler; Meslekler arası işbirliği; İletişimde yaşanan etik sorunlar; Etik Kavramı;Mesleki Etik;İş yerinde Etik ortam sağlamak;Etik Liderlik; | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kavramsal boyut: İnsan kaynakları yönetimi, etik ve uygulamalı etik | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
2 | İş ve meslek etiği | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
3 | Örgütsel etik ve etik yönetimi | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
4 | İKY ve etik ilikisinin genel çerçevesi: Etik açıdan İKY ilkeleri | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
5 | İKY ve etik ilikisinin genel çerçevesi: Etik açıdan İKY ilkeleri | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
6 | İKY fonksiyonları ve etik: Fonksiyonların etik kültürünün oluşturulmasındaki etkisi, fonksiyonların gerçekleştirilmesinde etik | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
7 | İKY fonksiyonları ve etik: Fonksiyonların etik kültürünün oluşturulmasındaki etkisi, fonksiyonların gerçekleştirilmesinde etik | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan kaynakları yöneticisi ve etik | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
10 | Bilgi toplumunda çalışma yaşamı, insan kaynakları ve etik | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
11 | İşyerinde etik davranışlara örgüt kültürünün etkisi | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
12 | Çalışma yaşamında teknoloji ve etik | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
13 | Değişen çalışma yaşamı ve İKY, işyerinde etik bir iklim oluşturulması | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
14 | Teknoloji, mahremiyet, ayrımcılık ve etik | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
15 | Bilgi paylaşımı, esnek çalışma, teknoloji kaynaklı sağlık sorunları ve etik | Konu Anlatımı ve Soru - Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ersin KAVİ (2019). Etik Boyutları İle İnsan Kaynakları Yönetimi, Dora Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |