|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SURE KÖME (sure.kome@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Gamma, Beta fonksiyonları ile Fourier serilerini ve ilgili teoremleri kavrayabilme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Regüler Sturm Liouville Problemlerini çözer, Homojen Olmayan Sınır Değer Problemlerinin çözüm yöntemlerini bilir, Bessel ve Legendre diferansiyel denklemlerini ve fonksiyonlarını tanımlar. Genelleştirilmiş İntegralleri tanımlar. |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gamma ve Beta fonksiyonları, Fourier serileri, Fourier serilerinin yakınsaklığı, Fourier serileri ile ilgili teoremler, Fourier Sinüs ve Cosinüs serileri, Fourier serilerinin integrali, Parseval özdeşliği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Regüler Sturm-Liouville Problemleri | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
2 | Regüler Sturm-Liouville Problemleri | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
3 | Regüler Sturm-Liouville Problemleri | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
4 | Homojen Olmayan Sınır Değer Problemleri ve Fredholm Alternatifi | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
5 | Homojen Olmayan Sınır Değer Problemleri ve Fredholm Alternatifi | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
6 | Özfonksiyon Açılım Yöntemi | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
7 | Özfonksiyon Açılım Yöntemi | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Green Fonksiyonu Yöntemi | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
10 | Green Fonksiyonu Yöntemi | Sözlü anlatım, soru-Application of Laplace Transform to Differential Equationscevap,problem çözme |
11 | Bessel Diferensiyel Denklemi ve Bessel Fonksiyonları | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
12 | Legendre Diferensiyel Denklemi ve Legendre Fonksiyonları | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
13 | Genelleştirilmiş İntegraller | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
14 | Genelleştirilmiş İntegraller | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
15 | Genelleştirilmiş İntegraller | Sözlü anlatım, soru-cevap,problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. B. C. Carlson, “ Special Function of Applied Mathematics” Publisher: Academic Press Inc (January 16, 1978) | |
2 | 2. Sudhakar Nair, "Advanced Topics in Applied Mathematics: For Engineering and the Physical Sciences" 2011. | |
3 | 3. L. Bers, “Partial Differential Equations (Lectures in Applied Mathematics)” June 1981. | |
4 | 4. Abdullah Altın, 'Uygulamalı Matematik' GAZİ KİTABEVİ, 2. Baskı, 2020. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 15 | 45 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |