|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ (sbgkarakoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Adi Diferansiyel Denklemlerle ilgili temel tanım ve teoremler verilir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Diferansiyel Denklemleri Sınıflandırır, Diferansiyel Denklemlerin çözümlerinin varlığını inceler |
PÇ-1 Analiz, Uygulamalı matematiğin, Geometri ve Cebirin bazı alt toerileri hakkındaki temel teoremleri yeni problemlere uygulayabilir. PÇ-3 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri jmatematik problemlerin çözümleri için kullanır. PÇ-6 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | 1. Mertebeden Lineer Diferansiyel Denklemlerin Çözüm Yöntemlerini Bilir. Birinci Mertebeden Yüksek Dereceli Denklemlerin Çözüm Yöntemlerini Bilir. Sabit Katsayılı Lineer Diferensiyel Denklemleri Çözer. |
PÇ-2 Matematik ile ilgili kavramları özümseyebilme ve bu kavramları ilişkilendirebilme. PÇ-3 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki teorik ve uygulamalı bilgileri jmatematik problemlerin çözümleri için kullanır. PÇ-6 Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanabilme. PÇ-13 Matematiksel bilgi birikimlerini teknolojide kullanabilme. PÇ-15 Gerçek dünya problemlerinde Matematiksel prensipleri uygulayabilme. PÇ-17 Matematik alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Birinci Mertebeden Diferansiyel Denklemler, İkinci Mertebeden Lineer Denklemler, Yüksek Mertebeden Lineer Denklemler, İkinci Mertebeden Lineer Denklemlerin Seri Çözümleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Tanımlar Diferansiyel Denklemlerin Sınıflandırılması Diferansiyel Denklemlerin Oluşturulması Başlangıç ve Sınır Değer Problemleri | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
2 | Başlangıç ve Sınır Değer Problemleri için Varlık ve Teklik Teoremleri Değişkenlerine Ayrılabilir Denklemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
3 | Tam Diferansiyel Denklemler Tam Diferansiyel Denklem Haline Getirilebilen Denklemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
4 | Birinci Mertebeden Lineer Diferansiyel Denklemler Homojen Denklemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
5 | Bernoulli Diferansiyel Denklemi Riccati Diferansiyel Denklemi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
6 | 1. Mertebeden Yüksek Dereceli Denklemler Denklemin Şekli | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
7 | Türeve Göre Çözülebilen Diferansiyel Denklemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | Aykırı Çözüm p-diskiriminantı | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Zarf C-diskiriminantı | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Clairaut Diferansiyel Denklemi Lagrange Diferansiyel Denklemi | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | n. Mertebeden Lineer Diferansiyel Denklemler Teorisi Diferansiyel Operatör Lineer Diferansiyel Denklemlerin Çözümleri ile ilgili Temel Teoremler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Homojen Lineer Diferansiyel Denklemler Homojen Olmayan Lineer Diferansiyel Denklemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | 2. Mertebeden Sabit Katsayılı Homojen Lineer Diferansiyel Denklemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | n. Mertebeden Sabit Katsayılı Homojen Lineer Diferansiyel Denklemler | Sözlü Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Elementary Differantial Equations, William E.Boyce, Richard C.Diprima | |
2 | Diferensiyel Denklemler ve Sınır Değer Problemleri, Ö. Akın, Palme yayınları | |
3 | Adi Diferensiyel Denklemler, Mehmet Çağlıyan, Nisa Çelik, Setenay Doğan | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 8 | 16 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 15 | 45 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |