|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | İBRAHİM ETHEM ÖZKAN (eozkan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk milletinin o dönemde meydana getirdiği eserleri ve bu eserler üzerinde yapılan çalışmaları tanıtmak, bu eserlere hakim olan dil özelliklerini yansıtıp dilimizin geçmişi ile günümüzdeki durumunu karşılaştırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler,Türk milletinin o dönemde meydana getirdiği eserleri ve bu eserler üzerinde yapılan çalışmaları tanıtır, bu eserlere hakim olan dil özelliklerini yansıtıp dilimizin geçmişi ile günümüzdeki durumunu karşılaştırır |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Oğuz dönemiyle ilgili fonetik ve morfolojik özellikleri, dönemin başlıca eserlerinin tıpkıbasım örneklerinin incelenmesi olacaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oğuz Türkçesinin Ses Özellikleri | Diyalog |
2 | Oğuz Türkçesinde Ünlüler, Ünsüzler | Anlatma |
3 | İsim Çekim Ekleri ve İşlevleri | Yazma |
4 | Fiil Çekim Ekleri ve İşlevleri | Yazma, diyalog |
5 | Basit Kipler ve Çekimleri | Yazma |
6 | Birleşik Kipler ve Çekimleri | Anlatma |
7 | Sıfat- fiiller | Diyalog |
8 | Ara Sınav | |
9 | Zarf-fiiller | Anlatma |
10 | Yusuf ve Zeliha ( Metin- inceleme ) | Okuma, yazma |
11 | Çarhname ( Metin- İnceleme ) | Okuma, yazma |
12 | Hoca Dehhani ( Metin- İnceleme ) | Okuma, yazma |
13 | Dede Korkut Kitabı ( Metin-İnceleme ) | Okuma, yazma |
14 | Marzuban-name ( Metin- İnceleme ) | Okuma, yazma |
15 | Kadı Burhaneddin | Okuma, yazma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Levent, Agah Sırrı: Türk Edebiyatı Tarihi, C.1, TTK. Yay., Ankara, 1973, ss.666 | |
2 | KORKMAZ, Zeynep: Türkiye Türkçesinin Temeli Oğuz Türkçesinin Gelişimi, TDK Yayınları, Ankara, 2013 | |
3 | ÖZKAN, Mustafa: Türk Dilinin Gelişme Alanları ve Eski Anadolu Türkçesi, Filiz Kitabevi,İstanbul, 1995 | |
4 | AKAR, Ali: Oğuzların Dili Eski Anadolu Türkçesine Giriş, Ötüken, İstanbul, 2018 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, fotokopi |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 15 | 45 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 7 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 3 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |