|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVGİ GÜNEŞ DURAK (sgdurak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERKAN ŞAHİNKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevre Mühendisliğinin en önemli konularından birini oluşturan su temini ve su kaynaklarının korunumu ve arıtımıdır. Bu bağlamda Hidroloji, içerik bölümünde bahsedilen verilerin çevre mühendisliği için öğrenimini hedefler. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hidrolojinin tanımını ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | hidrolojik çevrim ve hidrolojinin temel denklemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hidrolojinin tanımı ve önemi, hidrolojik çevrim, hidrolojinin temel denklemleri yağış buharlaşma, sızma yeraltı suyu, akım ölçümleri ve kayıtların analizi, yüzeysel akış, hidrograflar, birim hidrograf teorisi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Hidrolojinin konusu, dalları, Hidrolojinin önemi | Anlatma Yöntemi |
2 | Hidrolojik çevrim | Anlatma Yöntemi |
3 | Hidrolojinin temel denklemleri. | Anlatma Yöntemi |
4 | Yağış | Anlatma Yöntemi |
5 | Buharlaşma | Anlatma Yöntemi |
6 | Sızma | Anlatma Yöntemi |
7 | Yeraltı suyu | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akarsular | Anlatma Yöntemi |
10 | Akarsu Akım ölçümleri, | Anlatma Yöntemi |
11 | Kayıtların analizi | Anlatma Yöntemi |
12 | Yüzeysel akış. | Anlatma Yöntemi |
13 | Hidrograf | Anlatma Yöntemi |
14 | Su Bilânçosu | Anlatma Yöntemi |
15 | Meteorolojik cihaz ve aletlerin tanıtılması amacıyla Meteoroloji Bölge Müdürlüğüne teknik gezi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Hidroloji, Mehmetçik Bayazıt, Seçkin Yayıncılık, 2004. | |
2 | • Engineering Hydrology, Nurünnisa Usul, ODTU Yayıncılık, Ankara, 2001. | |
3 | • Hidroloji Uygulamaları, İlhan Avcı ve Zekai Şen, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2009. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
İnternet kaynakları, ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |