|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVGİ GÜNEŞ DURAK (sgdurak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERKAN ŞAHİNKAYA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Çevre Mühendisliğinin en önemli konularından birini oluşturan su temini ve su kaynaklarının korunumu ve arıtımıdır. Bu bağlamda Hidroloji, içerik bölümünde bahsedilen verilerin çevre mühendisliği için öğrenimini hedefler. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hidrolojinin tanımını ve önemini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | hidrolojik çevrim ve hidrolojinin temel denklemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
|
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Hidrolojinin tanımı ve önemi, hidrolojik çevrim, hidrolojinin temel denklemleri yağış buharlaşma, sızma yeraltı suyu, akım ölçümleri ve kayıtların analizi, yüzeysel akış, hidrograflar, birim hidrograf teorisi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş: Hidrolojinin konusu, dalları, Hidrolojinin önemi | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Hidrolojik çevrim | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Hidrolojinin temel denklemleri. | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Yağış | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Buharlaşma | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Sızma | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Yeraltı suyu | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Akarsular | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Akarsu Akım ölçümleri, | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Kayıtların analizi | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Yüzeysel akış. | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Hidrograf | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Su Bilânçosu | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Meteorolojik cihaz ve aletlerin tanıtılması amacıyla Meteoroloji Bölge Müdürlüğüne teknik gezi | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • Hidroloji, Mehmetçik Bayazıt, Seçkin Yayıncılık, 2004. | |
| 2 | • Engineering Hydrology, Nurünnisa Usul, ODTU Yayıncılık, Ankara, 2001. | |
| 3 | • Hidroloji Uygulamaları, İlhan Avcı ve Zekai Şen, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2009. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| İnternet kaynakları, ders kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||