|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HAKAN DULKADİROĞLU (hakandulkadiroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Su kaynaklarının (nehirler, göller ve yeraltısuları) kalitesi ve özelliklerini öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Su kaynaklarının kalitesi hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Su kaynaklarının iyileştirilme ve geliştirme çalısmaları hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çevre Mühendisliği alanında problemleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
|
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Su Kalitesi ve miktarı;Kirletici kaynaklar;Yararlı kullanımlar;Su kalitesi kriter ve standartları;Su kalitesi izleme çalışmaları;Göl, akarsu ve yer altı suları için fiziksel, kimyasal, biyolojik ve radyolojik su kalite parametrelerinin anlam ve önemi;Akarsular, göller ve yer altı suları için su kalitesi kontrolü. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hidrolojik çevrim | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Suları kirletici kaynaklar | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Göl kirlenmesi | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Akarsuların kirlenmesi | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Evsel ve endüstriyel kirlenme kaynaklarının etkileri | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Su kalite parametreleri | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Su kalite parametreleri | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Organik kirlenme | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Pestisitler | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Biyolojik kirlenme | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Su kaynaklarının korunması. | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Su kaynaklarının korunması. | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Kirletilmiş kaynaklarının temizlenmesi. | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Kirletilmiş kaynaklarının temizlenmesi | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | • Su Kalitesi, Özdemir Egemen, Ege Üniversitesi, İzmir, 2006. | |
| 2 | • Water Quality Assessments, D. Chapman, Chapman and Hall, London, 1992. | |
| 3 | • Water Quality Monitoring, J. Bartram and R. Ballance, TJ Press Ltd., London, 1996. | |
| 4 | • Su ve Çevre Sağlığı, 2. Baskı, Prof.Dr. Mehmet KARPUZCU, Kubbealtı, 2005. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, internet ve kaynak kitaplar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 130 | ||