|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HAKAN DULKADİROĞLU (hakandulkadiroglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SERKAN ŞAHİNKAYA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çevre mühendisinin sahip olması gereken hukuk ve mesleki etik bilincinin kazandırılmasıdır. Bu açıdan, hukuka dair temel kavramların ve prensiplerin öğretilerek çevre konusunda ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi verilmesi ve bunları hangi durumlarda nasıl ulaşılabileceğinin ve kullanılabileceğinin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hukuka dair temel kavramların ve prensipleri tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çevre mevzuatının gelişimini ve uluslararası boyutunu tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çevre mevzuatındaki kanun ve yönetmeliklerle ilgili bilgileri tanımlayabilir. |
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Mevzuat uygulamalarını mesleki etik çerçevesinde tartışabilir. |
PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi,
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Çevre mevzuatımız ile ilgili gelişme ve uygulamalar ile ilgili sorunları değerlendirebilir. |
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, PÇ-8 Ulusal ve uluslar arası alanda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve yenileme yetkinliği. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş ve genel hukuk tanımları, hukukun yararları, çevre hukukunun genel hukuk içindeki yeri, çevre mevzuatımız ve tarihsel gelişim süreci, Anayasada çevre ile ilgili hükümler ve çevre mevzuatı; Çevre Kanunu ve ilgili yönetmelikler. Uluslararası antlaşmalar, çevre denetiminin önemi ve çevre mevzuatı uygulamaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş, genel hukuk kuralları, yararları, hak ve hukuk kavramları. | Anlatma Yöntemi |
2 | Hukukun Uygulanması Esnasında Esas Olacak Mevzuat | Anlatma Yöntemi |
3 | Hukukun Uygulanması Esnasında Esas Olacak Mevzuat (Devam) | Anlatma Yöntemi |
4 | 2872 sayılı Çevre Kanunu | Anlatma Yöntemi |
5 | Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Orman ve Su İşleri Bakanlığı Görev ve Yetkileri | Anlatma Yöntemi |
6 | Umumi Hıfzıssıha Kanunu ve Gayri Sihhi Müesseseler Yönetmeliği | Anlatma Yöntemi |
7 | Katı Atıkların Kontrolü Yönetmeliği | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği | Anlatma Yöntemi |
10 | Hava Kirliliği Kontrolü Yönetmeliği | Anlatma Yöntemi |
11 | Ambalaj ve Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği | Anlatma Yöntemi |
12 | Tehlikeli Atıkların Kontrolü Yönetmeliği | Anlatma Yöntemi |
13 | Hafriyat Toprağı, İnşaat ve Yıkıntı Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği | Anlatma Yöntemi |
14 | Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği | Anlatma Yöntemi |
15 | Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliği Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | • Çevre Kanunu ve İlgili Mevzuat, Remzi Özmen, Seçkin Yayınevi. | |
2 | • Çevre Politikası ve Hukuku, Nükhet Yılmaz Turgut, 2012. | |
3 | • Çevre Hukuku, Yusuf Güneş ve Aynur Aydın Coşkun, 2004. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Deneysel ders malzemesi bulunmamaktadır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 144 |