|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Enerji kaynaklarının olası çevresel etkilerinin verilmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sürdürülebilir gelişmeyi açıklayabilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Temiz olmayan enerji ve kaynaklarını tarif edebilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Çevre dostu enerji ve kaynaklarını tanımlayabilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Türkiye, Avrupa ve Dünya ülkelerinin çevre politikaların sorgulayabilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Temiz enerji kaynaklarını geliştirebilmek için neler yapılabileceğini özetleyebilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Enerji ve kaynakları, Türkiye’nin enerji politikası, fosil enerji kaynakları ve neden oldukları çevre sorunları, yenilebilir enerji kaynakları ve ülkemizin potansiyeli, biyo-enerji (biyogaz, biyodizel vd), enerji ve kirlilik ticareti. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Yeşil Enerji | Anlatma Yöntemi. |
| 2 | Alternatif Enerji Kaynakları | Anlatma Yöntemi. |
| 3 | Renewable Enerji | Anlatma Yöntemi. |
| 4 | Çevre dostu yakıtlar | Anlatma Yöntemi. |
| 5 | enerji politikaları | Anlatma Yöntemi. |
| 6 | enerji krizi | Anlatma Yöntemi. |
| 7 | Türkiye'de Enerji | Anlatma Yöntemi. |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dünya'da ve Avrupa'da Enerji | Anlatma Yöntemi. |
| 10 | Rüzgar enerjisi | Anlatma Yöntemi. |
| 11 | Hidrojen Enerjisi | Anlatma Yöntemi. |
| 12 | Güneş Enerjisi | Anlatma Yöntemi. |
| 13 | Jeotermal enerji | Anlatma Yöntemi. |
| 14 | Enerji kaynaklarının kıyaslaması | Anlatma Yöntemi. |
| 15 | Vaka çalışması | Anlatma Yöntemi. |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çevresel Güvenlik ve Türkiye’de Enerji Politikaları, Örgen Uğurlu, Örgün Yayınları, İstanbul, 2009. | |
| 2 | Temiz Enerji ve Kaynakları, Zekai Şen, Su Vakfı Yayınları, İstanbul, 2002. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| İnternet Kaynakları, ders kitapları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 116 | ||