|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | ÇEVRE KİMYASI 1, ÇEVRE KİMYASI 2, | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kimyasal süreçlerin arıtma mekanizmalarını ve tasarımlarını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Kimyasal su ve atıksu arıtma proseslerini özetleyebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği, |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-2 | Kimyasal su ve atıksu arıtma proseslerini tasarlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
DÖÇ-3 | Arıtma mekanizmalarını özetleyebilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-4 Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, |
Yazılı Sınav Laboratuvar Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kimyasal kinetik, reaktör tasarımı, nötralizasyon, kimyasal oksidasyon, dezenfeksiyon, kimyasal çöktürme, kimyasal pıhtılaştırma ve yumaklaştırma, adsorpsiyon, iyon değişimi, reaksiyon hız tayini, kataliz, Fe(II) oksidasyonu, kalıntı klor tayini, kırılma noktası klorlaması, kimyasal fosfat giderme, adsorpsiyon, kireç-soda yöntemi, nötralizasyon. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sularda sertlik ve giderilmesi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
2 | Kireç-soda metodu ile sertlik giderimi ile ilgili projelendirme | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
3 | İyon değiştiriciler ve iyon değiştirme | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
4 | İyon değiştirici sistemlerin projelendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma |
5 | Adsorpsiyon ve su arıtımında uygulanması | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
6 | Adsorpsiyon sistemleri ile ilgili projelendirme | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
7 | Oksidasyon ve su arıtımında oksidasyonun kullanılması | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Oksidasyon süreçlerinin projelendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
10 | Dezenfeksiyon,dezenfeksiyon yöntemleri ve uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
11 | Klorlama, klorlama ile ilgili uygulamalar | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
12 | Koagülasyon ve Flokülasyon | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
13 | Su arıtımında koagülasyon ve flokülasyon sistemlerinin projelendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
14 | Kimyasal çöktürme | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
15 | Kimyasal çöktürme sistemlerinin projelendirilmesi | Anlatma Yöntemi, Problem Çözme Yöntemi ve Deney Yapma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Muslu, Y. (2002). Çevre Mühendisliğinde Temel İşlemler ve Temel Prosesler: Cilt 1-2. Su Vakfı Yayınları. | |
2 | Şengül, F. ve Küçükgül, E. (2012). Çevre Mühendisliğinde Fiziksel-Kimyasal Temel Süreçler (2012), Dokuz Eylül Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları. | |
3 | Reynolds & Richard, Çeviren: Bakır Öğütveren, Ü. (2021). Çevre Mühendisliğinde Fiziksel ve Kimyasal Temel İşlemler ve Süreçler. Palme Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Tahta, Projektör, Projektör Perdesi, Jar test cihazı, çalkalamalı inkubatör, pH metre, havalandırma düzeneği, mikser, mantetic karıştırıcı, Kimyasal sarf malzemeler, kitap ve yardımcı ders kitapları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 7 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 156 |