|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEMA ATASEVER (sema@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Hesap tablo yazılımı programını temel ve orta seviye kullanabilme becerisi kazandırabilmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hesap tablosu hazırlama programını kullanabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Excel'de tablo işlemlerini yapar. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Excel'de formüllerle işlem yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve Çevre Mühendisliği ile ilgili mühendislik konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanabilme,
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama, PÇ-3 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi, |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Excel formülleri, tablo kullanımı, grafikler, makrolar, filtreleme ve sıralama işlemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Excel başlangıç ekranı, excel temel bileşenleri, çalışma alanı görünümü, çalışma kitabı ve çalışma sayfası kavramları, aktif hücre adlandırma kuralları. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
2 | Excel yeni bir çalışma kitabı oluşturma, hücre işlemleri ve veri girişi, excel komut düğmeleri için kısa yol tuşları, hızlı erişim araç çubuğuna komut ekleme/kaldırma, sekme rengini değiştirme. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
3 | Hücreleri Biçimlendir (Metni kaydır, metin yönlendirme, kenarlık eklemek, dolgu ve desen ekleme) penceresi seçenekleri, durum çubuğunu özelleştirmek, + operatörünü kullanarak basit toplama işlemi yapmak. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
4 | Yardım alma, koşullu biçimlendirme, formül yazımı ve hücre referans sistemi, hesap tablolarında kullanılan operatörler, EĞER İşlevi. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
5 | Özel yapıştır seçenekleri, Hücre–Satır–Sütun ekleme, silme, gizleme işlemleri, aralıktaki veya tablodaki verileri sıralama. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
6 | Formül kullanarak hesaplanmış alan oluşturma, veri listelerini filtrelemek, grafik çizdirmek, özet tablo oluşturmak, veri doğrulama | Uzaktan Eğitim, Bilgisayar uygulamaları. |
7 | Ara Sınav | Uzaktan Eğitim |
8 | Ara Sınav | |
9 | Formüllerde dört işlem, temel fonksiyonlar, sütun grafiği örnek uygulama, excelde makro kaydı oluşturmak | Uzaktan Eğitim, Bilgisayar uygulamaları. |
10 | Excel ile grafik uygulamaları | Uzaktan Eğitim, Bilgisayar uygulamaları. |
11 | Genel tekrar, hücre içeriğinin görüntülenme yolu,BAĞ_DEĞ_DOLU_SAY işlevi, örnek uygulamalar. | Uzaktan Eğitim, Bilgisayar uygulamaları. |
12 | Genel tekrar: Veri Sıralama, ETOPLA, EĞERSAY, BAĞ_DEĞ_SAY fonksiyonları, örnek uygulamalar. | Uzaktan Eğitim, Bilgisayar uygulamaları. |
13 | Genel tekrar, tarih ve saat işlevleri, örnek uygulamalar. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
14 | Genel tekrar, bir koşula göre farklı değerler üretmek, otomatik toplamı kullanmak, Excel’i hesap makinesi olarak kullanmak, iç içe EĞER kullanımı, Excel'de hızlı doldurma etkinleştirme, örnek uygulamalar. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
15 | Genel tekrar. | Uzaktan Eğitim, Anlatma Yöntemi, Bilgisayar uygulamaları. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Anadolu Üniversitesi Temel Bilgi Teknolojileri-I, https://www.anadolu.edu.tr/uploads/anadolu/ckfinder/web/files/BIL101U.pdf | |
2 | Frye, C.D. Microsoft Excel 2016 Step by Step. Microsoft Press, 2015. | |
3 | Harvey, G. Excel 2016: All-in-One For Dummies. Wiley, 2016. | |
4 | https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=4085 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, ders notları, yardımcı kaynaklar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 85 |