Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Sürdürülebilir dünya toplumu ve dengeli dünya modeli kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
İnsan populasyonunun artışı ve etkilerini açıklayabilir. |
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Nüfus artışı ile insanoğlunun karşılaştığı ekolojik sorunlar arasında ilişki kurabilir. |
PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Nüfus artışı ile sürdürülebilir kaynak kullanımı arasındaki ilişkiyi kavrayabilir. |
PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi, PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Biyolojik çeşitliliğin önemini ve korunmasını açıklayabilir. |
PÇ-2 Çevre Bilimleri ve Çevre Teknolojisi konusundaki Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Korunması gereken doğal alanları tanıyabilir. |
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Çevre yönetim planlarının hazırlanmasında kullanılan Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) yöntemini açıklayabilir. |
PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği,
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, PÇ-8 Ulusal ve uluslar arası alanda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilme ve yenileme yetkinliği.
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Doğa ve biyo-çeşitlilik ile ilgili temel kavramlar, ilke ve yaklaşımlar, insan-doğa kavramları ve ilişkisi, doğadaki hayvan türleri ve dağılışları etkileyen faktörler, doğal alanlar ve korunması, dünya ve Türkiye'de milli park, tabiat anıtları anlayışları, egzotik, endemik türlerin Türkiye'de ve dünya'da dağılımı, doğanın korunması. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Savurgan Toplum, Sürdürülebilir Dünya Toplumu, Dengeli Dünya Modeli, Doğal Kaynaklar |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 |
Nüfus Artışı ve Kentleşme, Kentsel Büyüme |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma Sunum |
3 |
İnsanlığın Ekolojik Sorunları; Tarım ve Gıda Sorunu, Enerji sorunu |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 |
Çevre Kirlenmesi |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 |
Doğa Koruma; Ekolojik Denge, Kirlenmenin Önlenmesi |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 |
Nüfus Artışının Durdurulması, Doğal Kaynakların Sürdürülebilir Kullanımı |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 |
Biyolojik Çeşitlilik ve Korunması, Türlerin ve Tür Topluluklarının Korunması, Ada Biyocoğrafya Kuramı |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Biyolojik Çeşitliliğin Yarar ve Hizmetleri, Biyolojik Çeşitliliğin Sömürülmesi |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 |
Doğal Alanların Korunması (Milli Parklar, Tabiatı Koruma Alanları, Tabiat Anıtı ve Tabiat Parkları) |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma Sunum |
11 |
Egzotik, endemik türlerin Türkiye'de ve dünya'da dağılımı. |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 |
Çevre koruma ve idaresinde yeni yaklaşımlar; Uluslararası Çevre Antlaşmaları, Çevre Hukuku, Çevre Kanunu ve Yönetmelikleri, Tehlike Sınır ve Risk Analizleri |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 |
Çevre Politikası, Çevre Ekonomisi, Çevre Planlaması, Çok Yönlü Kullanım ve Ekolojik Stres |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 |
Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED), Çevresel Etki Değerlendirmesinin Aşamaları |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 |
Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) Yöntemleri |
Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Ekoloji ve Çevre Bilimleri, Fikret Berkes ve Mine Kışlalıoğlu, Remzi Kitabevi, 2011. |
2 |
Dünya’da ve Türkiye’de Biyolojik Çeşitlilik ve Koruma, Ç. Güler, İ. Tekeli, N. Algan ve S.V. Yerli, TÜBA Yayınları, Ankara, 2006. |
3 |
Yeryüzünün Acısı, H. Reeves ve H. Lenoir, Yapı Kredi, 2007. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap, Makale, İnternet Kaynakları |