Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ / CM-318 - ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ

Kodu: CM-318 Adı: EKOSİSTEMİN RESTORASYONU Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tahrip edilmis veya zarar görmüs ekosistemlerin (maden ocakları, kentsel-endüstriyel alanlar, erezyona ve heyelana duyarlı alanlar, sulak alanlar, kumullar, ormanlar, doga koruma alanları v.b.) ıslahı, onarımı ve iyilestirilmesine iliskin süreçler ve teknikler hakkında bilgi vermek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Karasal alanlarda bozulma şekillerini kavrayabilir. PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi,
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Bozulmuş karasal alanlarda meydana gelen fizikseli kimyasal ve biyolojik değişiklikleri tanıyabilir. PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Bozulmaya bağlı biyolojik çeşitlilikteki değişimi ve ekolojik sonuçlarını kavrayabilir. PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Erozyonun ekolojik sonuçlarını kavrayabilir. PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Süksesyon ve restorasyon ekolojisi kavramlarını ilişkilendirebilir. PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği,
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Bozulmaya karşı bitkilerin geliştirdikleri stratejileri kavrayabilir. PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği,
Yazılı Sınav
DÖÇ-7 Bozulmuş alanların ıslahında bitki topluluklarının rolünü kavrayabilir. PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tahrip edilmis veya zarar görmüs ekosistemlerin (maden ocakları, kentsel-endüstriyel alanlar, erezyona ve heyelana duyarlı alanlar, sulak alanlar, kumullar, ormanlar, doga koruma alanları v.b.) ıslahı, onarımı ve iyilestirilmesine iliskin süreçler ve teknikler; ekolojik mühendislik uygulamaları ve önemi; ekosistem ıslahına ait ulusal ve uluslar arası örnekler; yasalar ve yönetmelikler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Karasal alanlarda bozulmanın tipleri: alan kullanım değişimi, madencilik, endüstriyel katı atıklar, kentsel yerleşim. Anlatım soru-Cevap Tartışma
2 Bozulmuş alanların toprağında meydana gelen kimyasal, fiziksel ve biyolojik değişimler I. kimyasal ve fiziksel değişimler. Anlatım soru-Cevap Tartışma
3 Bozulmuş alanların toprağında meydana gelen kimyasal, fiziksel ve biyolojik değişimler II. Biyolojik değişimler. Anlatım soru-Cevap Tartışma
4 Erozyon ekolojisi. Anlatım soru-Cevap Tartışma
5 Kaynak olarak biyolojik çeşitlilik ve koruma biyolojisi. Anlatım soru-Cevap Tartışma
6 Değişen biyolojik çeşitliliğin ekolojik sonuçları. Anlatım soru-Cevap Tartışma
7 Biyolojik çeşitliliğin yarar ve hizmetleri, Ekosistem işlevleri. Anlatım soru-Cevap Tartışma
8 Ara Sınav
9 Restorasyon ekolojisi ve küresel iklim değişimi. Anlatım soru-Cevap Tartışma
10 Süksesyon nedir? Restorasyon Ekolojisi nedir? Anlatım soru-Cevap Tartışma
11 Bozulmaya karşı bitki stratejileri. Bozulmuş ortamda besin ilişkileri ve bitki performansı. Anlatım soru-Cevap Tartışma
12 Bozulmuş alanların ıslahında (restorasyon) bitki topluluklarının rolü. Sekonder süksesyonun gelişimi. Anlatım soru-Cevap Tartışma
13 Ruderal topluluklar ve özellikleri. Anlatım soru-Cevap Tartışma
14 Yakın çevremizdeki alan bozulmaları. Anlatım soru-Cevap Tartışma
15 Restorasyon Ekolojisi Üzerine Son Makalelerin Okunması ve Tartışılması Anlatım soru-Cevap Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Handbook of Ecological Restoration, Cilt 1 ve 2, Martin R. Perrow and Anthony J. Davy, Cambridge University Press, 2002.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, Makale, İnternet Kaynakları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 144