Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Karasal alanlarda bozulma şekillerini kavrayabilir. |
PÇ-5 Çevre Mühendisliği ile ilgili modelleme programlarını ve bilişim teknolojilerini kullanma becerisi,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Bozulmuş karasal alanlarda meydana gelen fizikseli kimyasal ve biyolojik değişiklikleri tanıyabilir. |
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Bozulmaya bağlı biyolojik çeşitlilikteki değişimi ve ekolojik sonuçlarını kavrayabilir. |
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 |
Erozyonun ekolojik sonuçlarını kavrayabilir. |
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 |
Süksesyon ve restorasyon ekolojisi kavramlarını ilişkilendirebilir. |
PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 |
Bozulmaya karşı bitkilerin geliştirdikleri stratejileri kavrayabilir. |
PÇ-6 Bireysel ve takım olarak çalışabilme, sorumluluk alabilme yetkinliği,
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 |
Bozulmuş alanların ıslahında bitki topluluklarının rolünü kavrayabilir. |
PÇ-7 Kaynak araştırması yapabilme , bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi,
|
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Tahrip edilmis veya zarar görmüs ekosistemlerin (maden ocakları, kentsel-endüstriyel alanlar, erezyona ve heyelana duyarlı alanlar, sulak alanlar, kumullar, ormanlar, doga koruma alanları v.b.) ıslahı, onarımı ve iyilestirilmesine iliskin süreçler ve teknikler; ekolojik mühendislik uygulamaları ve önemi; ekosistem ıslahına ait ulusal ve uluslar arası örnekler; yasalar ve yönetmelikler. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Karasal alanlarda bozulmanın tipleri: alan kullanım değişimi, madencilik, endüstriyel katı atıklar, kentsel yerleşim.
|
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
2 |
Bozulmuş alanların toprağında meydana gelen kimyasal, fiziksel ve biyolojik değişimler I. kimyasal ve fiziksel değişimler. |
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
3 |
Bozulmuş alanların toprağında meydana gelen kimyasal, fiziksel ve biyolojik değişimler II. Biyolojik değişimler. |
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
4 |
Erozyon ekolojisi.
|
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
5 |
Kaynak olarak biyolojik çeşitlilik ve koruma biyolojisi. |
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
6 |
Değişen biyolojik çeşitliliğin ekolojik sonuçları. |
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
7 |
Biyolojik çeşitliliğin yarar ve hizmetleri, Ekosistem işlevleri. |
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Restorasyon ekolojisi ve küresel iklim değişimi. |
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
10 |
Süksesyon nedir? Restorasyon Ekolojisi nedir? |
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
11 |
Bozulmaya karşı bitki stratejileri. Bozulmuş ortamda besin ilişkileri ve bitki performansı. |
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
12 |
Bozulmuş alanların ıslahında (restorasyon) bitki topluluklarının rolü. Sekonder süksesyonun gelişimi. |
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
13 |
Ruderal topluluklar ve özellikleri. |
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
14 |
Yakın çevremizdeki alan bozulmaları. |
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
15 |
Restorasyon Ekolojisi Üzerine Son Makalelerin Okunması ve Tartışılması |
Anlatım soru-Cevap Tartışma |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Handbook of Ecological Restoration, Cilt 1 ve 2, Martin R. Perrow and Anthony J. Davy, Cambridge University Press, 2002. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Kitap, Makale, İnternet Kaynakları |